Tema: Funksionet e letërsisë për fëmijë. Rëndësia njohëse dhe edukative e letërsisë për fëmijë.
A - Referimi: Kërkesat pedagogjike dhe psikologjike mbështeten mbi funksionet e kësaj letërsie.
B- Disa nga kërkesat:
- kërkesa për përshtatje tematike
- kërkesa për përshtatje moshore
- kërkesa për përshatje psikologjike
- kërkesa për përshtatje moralizuese
- kërkesa për përshtatje etike
- kërkesa për përshtatje estetike
- kërkesa për krahasim
- kërkesa për dedikim
- kërkesa për rrethanat kohore e historike
- kërkesa për referim mbi një ngjarje
- kërkesa për vetërrëfim
- kërkesa për larmi
- kërkesa për besim
- kërkesa për model
- kërkesa për standard
- kërkesa për imitim
- kërkesa për argëtim
- kërkesa për njohje
- kërkesa për edukim
- kërkesa për zbavitje
C- Funksioni: përse shërben?
Rikthim: te pyetje, përse shkruajmë?
- të shkruarit si nevojë, si çlirim, si shpëtim.
- të shkruarit si funksion
- të shkruarit semiotik
D- Trajtim i veçantë: funksioni i Semiotikës.
- Ç’është semiotika?
- Ç’është semiotika e tekstit?
- Pamja e semiotikës në letërsinë për fëmijë
E- Shembull: Semiotika e tekstit, nga Maria Pia Pozzato
- nënkupton: kuptueshmërinë,
- përkatësinë
- dallueshmërinë
- të dish të bësh
- veçantia
- përpunimi
- përgjithësimi
- njësimi
- semiotika e aplikuar
- raporti analizë - teori
- thënia si këndvështrim
- subjektiviteti
F- Shembull 2: Vladimir Propp. Morfologjia e përralllës
- format e qenësishme
- konstantizmi
- sinkronia
- diakronia
- krahasim dhe abstragim
- larmia
- interpretimi
- sipas tij, një vepër për fëmijë ka parime funksionale:
- fuksionet e personazheve varen nga mënyra sesi veprojnë
- numri i funksioneve është i kufizuar
- rendi është i njëjtë
- mungon njëri funksion por ato nuk mund të përjashtojnë njëra-tjetrën.
- tipat e veprimeve dhe të personazheve ai i quan fuksione. ato janë 31 si më poshtë:
-
- Lëvizja në një vepër: Zhvillimi nga heshtja në zgjidhje
- Veprimi është sferë me një sistem veprimesh, të cilat sipas tij janë 7.
- sfera e veprimeve të protagonistit- sfera e veprimeve të dhuruesit- sfera e veprimeve të ndihmësit- sfera e veprimit të personazhit si princesha etj.- sfera e veprimit të dërguesit- sfera e veprimit të heroit- sfera e veprimit të heroit të rremëFunksionet sipas Propp:- marrëveshje
- ndeshje
- komunikim
- prani
- zhvendosje
Levi – Straus:- analizën mitologjike, sipas së cilës vlera e personazheve edhe dytësore është e rëndësishme. Mbështetur në to mund të ndërtohen, nivele të ndryshme të kuptimit, njohjes, edukimit etj.- konflikti i përjetshëm midis lirisë së individit dhe kolektivitetit.Greimas:- sintaksa e funksioneve narrative: e thënë ndryshe: semantika e thellë, lidhja e ngjarjeve.- ai thotë një subjekt që të plotësojë të gjitha funksionet duhet: të ketë : kopetencë dhe performancë- kopetenca: duhet të bëj ose mund të bëj- performanca: të bëj që të jetëA-Funksioni Njohës;B-leximi një sasi dijesh e dijenish- informacinoni që merr fëmija- vullneti dhe jo vullneti në këtë marrje informacionioni- meditimi- miraton- përmbledh- kundërshton- merr mësime- emocionohet( llojet e emocioneve: trishtimi, gëzimi, habia, lodhja, adhurimi, frika, urrejtja.Shembull: disa lexime në libra për fëmijë.Arti dhe letërsia mundësojnë një njohje të thellë të:· dukurive, shembull; mitet· shpirtit, shembull; Pipi· fatit, Robinson Kruzo· veprimeve, Princi i lumtur· Objekteve,· Mendimeve,fjaët e urtatë njeriut, qenieve të tjera, natyrës dhe mendimit. elementi i parë i njohjes: Vërtetësia ja një skemë e Greimas mbi të vërtetën:· vepra nuk ka karakter shkencor por synon njohjen e të vërtetës subjektive.· ndikim i shumëfishtë te marrësi· stili shumëkuptimësh· stili është mënyra se si jepet një mesazh etj· parimi i vërtetësisë jo identiteti· dukuri të botës njerëzore· mësimi si ushqim· mësimi si larmi· problemet e ndryshme· kohët e ndryshme· kontradiktat e ndryshme· natyrshmëriaShembull: nga letërsia për fëmijë.