IBRA SERVIS

IBRA SERVIS
KOMPIUTER - LAPTOP - SMARTFON - TABLET

Popular Posts



Tema: Funksionet e letërsisë për fëmijë. Rëndësia njohëse dhe edukative  e letërsisë për fëmijë.

A - Referimi:  Kërkesat pedagogjike dhe psikologjike mbështeten mbi funksionet e kësaj letërsie.


B- Disa nga kërkesat:

  • kërkesa për përshtatje tematike
  • kërkesa për përshtatje moshore
  • kërkesa për përshatje psikologjike
  • kërkesa për përshtatje moralizuese
  • kërkesa për përshtatje etike
  • kërkesa për përshtatje estetike
  • kërkesa për krahasim
  • kërkesa për dedikim
  • kërkesa për rrethanat kohore e historike
  • kërkesa për referim mbi një ngjarje
  • kërkesa për vetërrëfim
  • kërkesa për larmi
  • kërkesa për besim
  • kërkesa për model
  • kërkesa për standard
  • kërkesa për imitim
  • kërkesa për argëtim
  • kërkesa për njohje
  • kërkesa për edukim
  • kërkesa për zbavitje

C- Funksioni: përse shërben?
Rikthim: te pyetje, përse shkruajmë?

  • të shkruarit si nevojë, si çlirim, si shpëtim.
  • të shkruarit si funksion
  • të shkruarit semiotik

D- Trajtim i veçantë: funksioni i Semiotikës.

  • Ç’është semiotika?
  • Ç’është semiotika e tekstit?
  • Pamja e semiotikës në letërsinë për fëmijë


E- Shembull: Semiotika e tekstit, nga Maria Pia Pozzato

-      nënkupton: kuptueshmërinë,
-      përkatësinë
-      dallueshmërinë
-      të dish të bësh
-      veçantia
-      përpunimi
-      përgjithësimi
-      njësimi
-      semiotika e aplikuar
-      raporti analizë - teori
-      thënia si këndvështrim
-      subjektiviteti

F-   Shembull 2: Vladimir Propp. Morfologjia e përralllës

  • format e qenësishme
  • konstantizmi
  • sinkronia
  • diakronia
  • krahasim dhe abstragim
  • larmia
  • interpretimi
  • sipas tij, një vepër për fëmijë ka parime funksionale:
-      fuksionet e personazheve varen nga mënyra sesi veprojnë
-      numri i funksioneve është i kufizuar
-      rendi është i njëjtë
-      mungon njëri funksion por ato nuk mund të përjashtojnë njëra-tjetrën.
  • tipat e veprimeve dhe të personazheve ai i quan fuksione. ato janë 31 si më poshtë:

    • Lëvizja në një vepër: Zhvillimi nga heshtja në zgjidhje
    • Veprimi është sferë me një sistem veprimesh, të cilat sipas tij janë 7.
    -      sfera e veprimeve të protagonistit
    -      sfera e veprimeve të dhuruesit
    -      sfera e veprimeve të ndihmësit
    -      sfera e veprimit të personazhit si princesha etj.
    -      sfera e veprimit të dërguesit
    -      sfera e veprimit të heroit
    -      sfera e veprimit të heroit të rremë

    Funksionet sipas Propp:

    • marrëveshje
    • ndeshje
    • komunikim
    • prani
    • zhvendosje

    Levi – Straus:
    -      analizën mitologjike, sipas së cilës vlera e personazheve edhe dytësore është e rëndësishme. Mbështetur në to mund të ndërtohen, nivele të ndryshme të kuptimit, njohjes, edukimit etj.
    -      konflikti i përjetshëm midis lirisë së individit dhe kolektivitetit.

    Greimas:
    -      sintaksa e funksioneve narrative: e thënë ndryshe: semantika e thellë, lidhja e ngjarjeve.
    -      ai thotë një subjekt që të plotësojë të gjitha funksionet duhet: të ketë : kopetencë dhe performancë
    -      kopetenca: duhet të bëj ose mund të bëj
    -      performanca: të bëj që të jetë


    A-Funksioni Njohës;
    B-leximi një sasi dijesh e dijenish

    -      informacinoni që merr fëmija
    -      vullneti dhe jo vullneti në këtë marrje informacionioni
    -      meditimi
    -      miraton
    -      përmbledh
    -      kundërshton
    -      merr mësime
    -      emocionohet( llojet e emocioneve: trishtimi, gëzimi, habia, lodhja, adhurimi, frika, urrejtja.
    Shembull: disa lexime në libra për fëmijë.

    Arti dhe letërsia mundësojnë një njohje të thellë të:

    ·         dukurive, shembull; mitet
    ·         shpirtit, shembull; Pipi
    ·         fatit, Robinson Kruzo
    ·         veprimeve, Princi i lumtur
    ·         Objekteve,
    ·         Mendimeve,fjaët e urta

    të njeriut, qenieve të tjera, natyrës dhe mendimit.  elementi i parë i njohjes:  Vërtetësia ja një skemë e Greimas mbi të vërtetën: 



    ·         vepra nuk ka karakter shkencor por synon njohjen e të vërtetës subjektive.
    ·         ndikim i shumëfishtë te marrësi
    ·         stili shumëkuptimësh
    ·         stili është mënyra se si jepet një mesazh etj
    ·         parimi i vërtetësisë jo identiteti
    ·         dukuri të botës njerëzore
    ·         mësimi si ushqim
    ·         mësimi si larmi
    ·         problemet e ndryshme
    ·         kohët e ndryshme
    ·         kontradiktat e ndryshme
    ·         natyrshmëria
     
    Shembull: nga letërsia për fëmijë.



Instagram Instagram

Categories

eseshkolle.blogspot.com. Powered by Blogger.

Find Us On Facebook

Random Posts

Social Share

Recent comments

Pages

Most Popular

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR
BLEJME DHE RIPAROJME

Popular Posts

Blog Archive

Labels