IBRA SERVIS

IBRA SERVIS
KOMPIUTER - LAPTOP - SMARTFON - TABLET

Popular Posts

Mjaft fakte provojne se ne familjen shqiptare te diteve tona, femijet rralle u nenshtrohen formave te ndryshme te dhunes se prinderve te tyre se paku deri ne fund te moshes se adoleshences. Te dhenat qe jane marre nga anketimet pohojne se ndaj femijeve te tyre ushtrohet dhune jo vetem nga babai, po edhe nga nena, si ne familjet shqiptare rurale, ashtu dhe ne ato qytetare. Madje si baballaret edhe nenat jane pothuaj njelloj te dhunshem ndaj femijeve te tyre. Nenat ushtrojne me shume dhune ndaj vajzave te tyre, duke e justifikuar kete me mendesite se dhuna eshte e domosdoshme si mjet detyrimi qe vajzat te mos marrin rruge te keqe, se dhuna ka shpetuar shume vajza adoleshente nga degjenerimi e kausi shoqeror qe perjeton Shqiperia, se dhuna ndaj vajzave eshte pjese e pergjithesise dhe e kontrollit te nenave ndaj tyre, se vajzat me mire te zemerohen me nenat, qe i detyrojne dhe me dhune te shkojne ne rruge te mbare, se sa ti mallkojne gjithe jeten per shkarjet nga leshimet liberale te tyre etj.Psh: Nje nene qe ushtronte sistematikisht dhune ndaj vajzes se saj gjimnaziste, per t'a shtruar sic shprehet ajo ne nje bisede me koleget e saj, petagoge ne universitetin e Tiranes, nder te tjera thote:Une e qelloj dhe do ta qelloj time bije deri ne diten qe ajo do te marre diplomen e Universitetit.

Une do te perpiqem ta ruaj vajzen time nga ky mjedis i infektuar me gjithfare “virusesh” shoqerore qe shkaktojne trauma te pariparueshme, vecanerisht per vajzat. Lus perendine te mos mbylle syte pa e diplomuar time bije. Ne shoqerine shqiptare diploma e universitetit, jo vetem te jep tjeter personalitet, por eshte edhe nje fare mburoje prej te ligave qe te vijne dhe andej nga nuk i pret.
Ceshtja e ndikimit te dhunes se prinderve ndaj femijeve dhe adoleshentet eshte nje nga me te nderlikuarat e me te diskutuarat jo vetem ne studimet sociologjike, psikopetagogjike etj, por edhe ne bisedat e perditshme. Diskutime te tilla gjallerohen ndjeshem ne periudha ndryshimesh te vrullshme shoqerore e kulturore.
Studiues te ndryshem kane sjelle argumente te shumellojshme pro dhe kunder funksioneve afirmative dhe disfunksioneve te dhunes se prinderve te ushtruar ndaj femijeve te tyre. Te dhenat e ketij anketimi provojne se mjaft prej grave, ne familjet ku jane rritur, kane perjetuar dhunen e prinderve dhe jane te prirura te justifikojne ushtrimin e dhunes ndaj femijeve te tyre. Rreth 62.10% e grave vleresojne kryesisht funksionet pozitive te dhunes te ushtruar nga prinderit ndaj femijeve, qe i detyron ata te shmangin gabimet ose fajet e te jene me te disiplinuar, si faktore qe i mbron nga shkarjet morale dhe nga perdorimi i droges.
Nje bashkeqytetare thote:
Ndoshta ne shqiptaret e perdorim dhunen ndaj femijeve edhe ngaqe jemi te stresuar ose me sakte te friksuar per te ardhmen e femijeve tane. Pasi e perdorim dhunen ndaj femijeve behemi pishman si dreqi, por edhe te mos e perdorim dhunen friksohemi me shume kur mendojme se femijet mund te futen ne ndonje qorrsokak, prej ku nuk mund te dalin gjithe jeten…
Prinderit ne Shqiperi, vecanerisht nenat ushtrojne dhune ndaj femijeve te tyre ne moshen e adoleshences si mase profilaktike, per t'i mbrojtur ato nga leproza e veseve te shumta qe kane molepsur shoqerine e diteve tona. 17,62% e te anketuarve pohojne se dhuna e ushtruar nga prinderit u ndrydh mendimet dhe aftesite krijuese te femijeve dhe shkakton trauma psikike te pariparueshme.

Pervoja jetesore dhe studimet social-psikologjike tregojne se, vecanerisht djemte, qe ne femijeri dhe ne moshen e adoleshences kane qene te ekspozuar ndaj dhunes familjare te ushtruar drejtperdrejt ndaj tyre, ose ndaj anetareve te tjere te familjes. Ky perfundim konfirmohet dhe nga gjeografia sociale e kronikes se zeze ne realitetin shqiptar. Sipas te dhenave qe gjenden ne zyren e statistikes te prokurorise se pergjithshmete republikes se Shqiperise gjate vitit 1998 rreth 41.1% te krimeve kunder jetes se tjetrit si vrasje, plagosje, grabitje me dhune, rrembim personi, etj. Jane kryer nga te rinj te grupmoshes 19-26 vjec. Nga studimi i sfondit familjar te personave te rinj qe kane kryer vepra penale me shkalle te larte agresiviteti kunder jetes se tjetrit rezulton se shumica e tyre jane rritur e socializuar ne mjedise familjare ku ushtrohet dhune, ku, vecanerisht meshkujt me te rritur, flasin sistematikisht per modele sjelljesh perverse, per krime e dhune kunder te tjereve etj.
Ne disa krahina e qytete te vogla te shqiperise se mesme familjet ose fiset ku socializohen te rinj te tille te prirur per veprime kriminale me shkalle te larte rrezikshmerie karakterizohen nga opinioni si familje ose fise te tersta, si sera te dhunes e te krimit.
Dhuna ne shoqerine shqiptare te diteve tona po kontrakton e tjeterson pothuajse te gjithe sistemin e marredhenieve ndermjet njerezve.
Perpjekjet per te kufizuar dhe sheruar nje semundje te tille sociale eshte e domosdoshme te fillojne me crrenjosjen e mendesive te prinderve, qe ne forma te ndryshme justifikojne dhunen e ushtruar ndaj femijeve te tyre.

KONKLUZION:

Kjo arrihet me aftesimin e prinderve per te miredukuar femijet jashte formave te dhunshme te detyrimit, me kulturimin e mekanizmave psikokulturore, qe shmangin elementet e konfirmimit ne marredheniet e femijeve me prinderit dhe me te tjeret.
Çdo informacion shtese, opinion, mendim, vleresim apo shkrim qe ka te beje me temen eshte mese i mirepritur.

A. Sjellja E NXËNËSIT NË KAMPUS

Në sistemet edukative disiplina nuk nënkupton ndëshkim, por rregull.
  
A.1 Kodi i veshjes

Kërkesat për veshjen e nxënësve në IAW përcaktohen nga vlerat komunitare të modestisë, të sigurisë në mësim dhe të përgatitjes për botën e punës. Në vijim, formulohen kërkesat e përgjithshme që duhen respektuar gjatë qëndrimit në Kampusin e IAW dhe në veprimtaritë shkollore:

Veshja është mjaft modeste që të zvogëlojë shqetësimet gjatë nxënies. Veshja do duhet të jetë e pastë dhe e përshtatshme për nxënësin.
Nuk lejohet hyrja në mësim pa veshur uniformë (uniforma vishet me këpucë të zeza, këto mund të përshtaten sipas stinës.)

Të gjithë rrobat ofrojnë siguri dhe i përshtaten mjedisit mësimor.
Ndryshimi në uniforme sipas stinëve është i autorizuar vetëm drejtoria e shkollës.
Veshja i shërben imazhit pozitiv të nxënësit.
Vajzat veshin uniformën që është e përcaktuar shkollë. Flokët  krihen mirë dhe të pastër. Kur flokët janë të gjatë mbahen të mbledhur ose të thurur. Ndalohet përdorimi i tualetit, mbajtja e thonjve të gjatë dhe lyerja e tyre, si dhe përdorimi bizhuterive të ndryshme (varëse, vathë, unaza, byzylyk, zinxhirë etj.)
Djemtë veshin në shkollë uniformën e përcaktuar. Flokët janë të pastër dhe të qethur. Nuk mbahen favorite, mjekër apo mustaqe. Ndalohet përdorimi i bizhuterive (unaza, varëse, byzylykë, zinxhirë etj.) .
Nuk lejohet të mbahen veshje me mbishkrime ose stampa të i bëjnë publicitet veprimtarive të ndryshme, ose që sjellin ngacmime seksuale.
Nuk lejohen të mbahen kapele, bluza femrash dhe çdo lloj tjetër veshjeje ku ka të stampuar nofka ose simbole anëtarësimi në organizata të ndryshme. Nuk lejohen të mbahen shami të llojeve dhe forma të ndryshme.
Në orën e mësimit te Edukimit Fizik dhe në veprimtari sportive, si djemtë dhe vajzat veshin uniformën sportive të përcaktuar për mësim nga ana e Drejtorisë. Nuk lejohet mbajtja e uniformës sportive jashtë mjediseve të përcaktuara për veprimtari sportive.
Nxënësit që nuk janë veshur në mënyrë të përshtatshme nuk lejohen të frekuentojnë orën e mësimit dhe dërgohen në shtëpi. Raste e përsëritura do të konsiderohen si mosbindje nga kërkesave të kodit të sjelljes dhe janë objekt ndëshkimi.
Nuk përdoret asnjë emblemë tjetër në uniformë veç asaj të shkollës.

 

A.2 Sjellja në mësim dhe klasë

Nxënësi:

Mban pastërti dhe rregull në klasë.
Vendos mjetet mësimore personale nëpër vendet e përcaktuara.
Përgatitet për fillimin e mësimit me të dëgjuar zilen.
Përgatit materialet mësimore përpara se mësuesi të hyjë në klasë.
Nuk ndryshon orenditë ose sistemin e klasës pa lejen e mësuesit.
Nuk mban ushqime në klase si dhe nuk përtyp  çimçakiz.
Nuk flet me shokët gjatë orës së mësimit. 
Kryen me përpikëri detyrat e nxënësit në shërbim. 
Nuk flet / nuk diskuton me të tjerët kur flet mësuesi ose një nxënës.
Nuk pyet gjatë orës së mësimit pa marrë leje nga mësuesi.
Raporton të gjitha ngjarjet shqetësuese kur është kujdestar.
Jep përgjigje mësuesit për pyetjet që ai drejton.
Nuk pranohen arsyet për mos bërjen e detyrave të shtëpisë. Në qoftë se atë ditë nxënësi nuk ka qenë në shkolle, ai nëpërmjet ndihmës së mësuesit ose të shokëve plotëson detyrat e tij. Nuk është detyrë e mësuesit të kujtoje nxënësin për  detyrat apo dhe raportin mjekësor.
Nuk mungon kur ka provim. Në qoftë se sëmundja është serioze duhet vihet në dijeni mësuesi, edhe pse raporti dorëzohet më vonë.
Vjen në klasë në kohën e mësimit, dhe, në qoftë se (për arsye të ndryshme) është me vonesë, kërkon leje para hyrjes në mësim.
Dëgjon shokët me vëmendje kur ata paraqesin një temë të veçantë ose janë duke iu përgjigjur pyetjeve të drejtuara.
Nuk heq ose nuk dëmton asnjë send që konsiderohet objekt i shkollës, postera ose lajmërime në mur si dhe nuk bën asnjë afishim lajmesh ose posterash pa marrë konfirmimin nga drejtoria.
Nuk mban dhe nuk përdor celular në orën e mësimit.
Përdor me leje telefonin e shkollës.
Për të mos prishur rregullin dhe disiplinën në shkollë si dhe rregullat e hyrjes në mësim, nuk lejohet loja me top ne oborr jashtë orareve të  miratuara nga drejtoria  Nuk sillen topa në klasë pa lejen e mësuesit.
Nuk fut në shkollë ushqimet pa lejen e mësuesit.

A.3  Sjellja në bibliotekë

Librat qe tërhiqen duhet te dorëzohen brenda kohës se caktuar.
Librat duhet te dorëzohen pa u dëmtuar (grisur, zhgaravitur etj).
Paguhet nga ana e nxënësit vlera e librit qe humbet.
Çdo nxënës duhet te beje tërheqjen e librave ne emër te tij
Nuk tërhiqen me shumë se tre libra në një kohe.

A.4  Përdorimi i internetit

nuk lejohet pa marre leje asnjë regjistrim ne rrjetin kompjuterik.
Nuk përdoret rrjeti për qëllime tregtie, politike dhe reklamuese.
Nuk përdoret rrjeti për dërgesa ose përdorime te çdo materiali qe cenon (bie ne kundërshtim) ligjet shqiptare. Ndalohen te gjitha veprimet e paligjshme si kërcënime qe mund t’i drejtohen dikujt.
Përdoruesit e rrjetit kompjuterik  nuk përdorin fjale “banale”.
Përdoruesit e saj nuk japin informacione private ne adrese te dikujt duke i shkaktuar atij shqetësime.
Përdoruesit nuk hyjnë ne llogarite dhe ne dosjet e veçanta të të tjerëve
Nuk hyhet ne adresa te paligjshme qe paraqesin informacione dhe pamje te pamoralshme. Nëse dikush nga nxënësit ve re nga ndonjë përdorues informacione te kësaj natyre menjëherë vë ne dijeni personin përgjegjës te laboratorit ose një mësues.
Personat qe përdorin laboratorin e kompjuterit janë te ngarkuar ose te autorizuar te fshijnë nga kompjuteri dosje qe përfshijnë shume hapësire.
Nuk pranohet përgjegjësia për dosje te veçanta ne kompjuter.

A.5 Përdorimi i sallës së konferencës

Te mos luhet me qendrën e zërit qe ndodhet ne sallën e konferencës
Pas përfundimit te çdo aktiviteti nxënësit duhet te dorëzojnë tek personi i autorizuar te gjitha sendet qe ishin vene ne dispozicion te atij aktiviteti. Nëse vihet re ndonjë prishje apo pakujdesi nga ana e përdoruesve ajo duhet te dëmtohet nga ato.
Duhet te behet një sistemim i te gjitha orendive fikse si karriget etj , pa i dëmtuar ato, pas përfundimit te aktiviteteve .
Nuk duhet te përdoren ose te futen  ushqime ne te.
Nuk lejohet te folurit me zë te larte dhe sjellje te pahijshme gjate konferencave dhe takimeve ndryshme.
 
A.6 Vizitat

Nuk lejohet hyrja e vizitoreve jashtë orareve dhe ditëve te përcaktuara nga drejtoria e shkollës.
Nuk lejohet hyrja e vizitoreve brenda ambienteve te shkollës
Ne kohen qe vizitoret hyjnë ne shkolle duhet te paraqesin patjetër një pasaporte ose një dokument identifikues
Ne raste te arsyeshme drejtoria mund te ushtroje kontroll ndaj sendeve ose ushqimeve qe u sillen nxënësve.

A.7 Sjellja gjatë transportit

Nxënësi duhet të jetë në vendin e takimit të paktën 10 minuta  përpara ardhjes së mjetit.
Nxënësi prêt qetësisht ardhjen e mjetit dhe pasi ai vjen qëndron në radhë 1m. larg derës së tij deri sa të hapet dera.
Nxënësi pasi hyn në mjet shkon qetësisht dhe ulet në vendin e tij. Nxënësi qëndron i ulur deri sa mjeti të ndalojë dhe pasi dera të hapet del prej mjetit.
Nxënësi ndalohet të lëvizë në mjet kur ai është në lëvizje.
Nuk lejohet prekja e veglave të mjetit.
nxënësit nuk hanë ose pinë gjatë udhëtimit me mjet.
Nuk lejohet asnjë lloj zhurme gjatë udhëtimit.
Nxënit nuk duhet të përdorë fjalor vulgar ose gjestikulacion të papërshtatshëm.
Nuk lejohet shkrimi i fjalëve ose i shenjave të tjera në mjet.
Nxënësit nuk duhet të hedhin asnjë mbeturinë në mjet.
Nxënësit nuk e bezdisin drejtuesin e mjetit në asnjë rast.
Ndalohet përdorimi i radiove, magnetofonave etj. Në rast të kundër ato konfiskohen.
Nxënësit i binden gjatë gjithë kohës drejtuesit të mjetit.

A. 8 Keqësimi i shëndetit të nxënësit në shkollë

Në IAW nuk ka infermieri për shërbime të specializuara mjekësore. Nxënësi, kur nuk e ndjen veten mirë, me lejen e mësuesit të lëndës, njofton nëpërmjet telefonit prindin që ta marrë në shtëpi. Procedura:

Nxënësi pasi merr leje nga mësuesi i lëndës paraqitet në sekretari.
nxënësi kur e sheh ta arsyeshme i drejtohet mësuesit të tij kujdestar.
Kontaktohet prindi.
Prindi paraqitet në shkollë dhe merr  nxënësin.
Nëse prindi nuk mund të kontaktohet caktohet një person tjetër i miratuar për këtë shërbim nga Drejtoria e Institutit.
Nxënësit nuk i jepet në shkollë asnjë medikament mjekësor pa lejen me shkrim të prindit.
Nxënësi mund të marrë mjekim gjatë ditës mësimore vetëm kur mjekimi është rekomanduar nga mjeku dhe është lejuar nga prindi.

A.9  Sjellja në mensë

Nxënësi, nen mbikëqyrjen e mësuesit, hyn me rradhë dhe rregull ne mensë.
Nuk behet zhurmë dhe nuk prishet rregulli përpara mensës.
Ne kohen e ngrënies duhet ulur ne tavolinat e lira dhe te mos shëtitet ne tavolina te ndryshme. Ne përfundim tavolina te lihet e pastër.
Ne mensë (ne kohen e ngrënies) nuk flitet me zë të larte.
Nuk ndryshohet vendi i karrigeve ne tavolina.
Nuk nxirret ushqim jashtë mensës.
Nxënësi kërkon ushqim sa t’i nevojitet dhe ndalohet rreptësisht shpërdorimi i tij.
Ndalohet hyrja ne mense jashtë orarit te caktuar.
Nuk lejohet konfrontimi me personelin e kuzhinës. Personeli respektohet plotësisht.
Për te gjitha problemet qe mund te dalin ne mensë, nxënësi i  drejtohet drejtorisë brenda ditës me një kërkesë.

Frekuentimi

Instituti është institucioni  ku nxënësi formohet dhe edukohet. Që ky  formim dhe edukim të jetë sa më i plotë, është i domosdoshëm një frekuentim i rregullt dhe aktiv i  fëmijës. Në këto kushte, në zbatim edhe të akteve normative në fuqi, frekuentimi është detyrë dhe detyrim për nxënësin. Nëse nxënësi bën 30 mungesa pa arsye përjashtohet nga Instituti.

Mungesat me arsye konsiderohen:

Raste sëmundjesh.
Ngjarje të jashtëzakonshme në familje etj.

Për rastet e mungesave me arsye, prindi është i detyruar të njoftojë brenda ditës sekretarinë e shkollës. Nxënësi, që ka munguar për arsye shëndetësore, kur kthehet në shkollë, duhet të sjellë edhe justifikimin përkatës nga ambulanca apo mjeku i shtëpisë. Nëse, për arsye të veçanta, prindi kërkon të marrë fëmijën para përfundimit të mësimit, duhet të njoftojë në kohë sekretarinë e saj.

Mospjesëmarrja në orën e edukimit fizik shoqërohet me një kërkesë të bërë nga prindi dhe raporti mjekësor, ku argumentohet mospjesëmarrja.

B. masat DISIPLINORE. VEPRIME Të NDëSHKUESHME

B.1 Masat disiplinore

Për nxënësit që demonstrojnë sjellje të pahijshme organet përkatëse në IAW japin këto masa disiplinore:

Vërejtje
Privim
Paralajmërim
Përjashtim për një kohe te shkurtër nga shkolla
Përjashtim me dokument shoqërues nga shkolla

B.2 Sjellje qe ndëshkohen me “Vërejtje”
Sjellje te renda dhe fyese ndaj shokëve (shoqeve)
Ndotja e ambientit te shkollës
Mosrealizimi i detyrave dhe detyrimeve te ngarkuara nga drejtuesit e shkollës
Mospërdorimi i uniformes se shkollës sipas kodit të veshjes.
Përdorimi ose marrja e sendeve te tjetrit pa leje.
Mosmarrja pjese ose vonesa ne mësim, kurse, seminare, laboratorë, ne punët praktike dhe ne ekskursionet mësimore pa marre me pare leje ose pa bere te ditur arsyen.
Shqetësimi qe mund tu sillet te tjerëve nëpërmjet zhurmave, bërtitjeve, përdorimit te veglave muzikore etj
Debatet ne shkolle me karakter politik dhe ideologjik
Mosparaqitja ne kohë në orarin e mësimit.

B.3. Sjellje qe ndëshkohen me “Privim” ose “Paralajmërim”

Pirja e duhanit
Gjetja e sendeve te kumarit ne pajisjet e shkollës, luajtja e këtyre lojërave si dhe nxitja e te tjerëve për te luajtur lojëra te tilla.
Gjetja apo kapja ne shkolle e botimeve, fotografive, revistave, gazetave, kasetave te ndaluara. 
Kopjimi, dhënia e ndihmës për te bere kopje.
Moskthimi ose shpërdorimi i librave te marre nga biblioteka e shkollës, sendeve te mara nga ambiente te tjera te shkollës si laboratorët etj (demi paguhet)
Moszbatimi ose kundërshtimi i rregullores se uniformes .
Kryerja e sjelljeve qe prishin mbarëvajtjen dhe rregullin e mësimit ose aktivitetit jashtë saj.
Dëmtimi i materialeve, lajmërimeve, pamjeve, dokumenteve qe gjenden te afishuara nga ana e drejtorisë ne shkolle.
Dhënia gabim me vetëdije e te dhënave te identifikimit dhe te adresës ose  informacione te kësaj natyre. Mosnjoftimi i ndryshimeve te mundshme te këtyre te dhënave brenda 15 ditëve pa arsye ose njoftimi i rreme i tyre.
Largimi ose braktisja, ardhja me vonese ose mosmarrja pjese ne provimet me shkrim dhe me goje, ne aktivitete te shkollës, ne aktivitete te ndryshme me karakter mësimor.
Shkrimet, portrete ose pamje, emblema ose simbole qe transmetojnë pikëpamje fetare postera qe paraqesin qëllime politike dhe ideologjike te varura ne mure ne kundërshtim me rregulloren e shkollës

B.3 Sjellje qe ndëshkohen me “Përjashtim për një periudhe te shkurtër nga shkolla”

Largimi nga shkolla ne kohen qe duhet te jete ne shkolle si ne orët e mësimit dhe gjate pushimeve mes tyre.
Mosdorëzimi i fletës se provimit kur ka marre pjese ne te.
Organizimi i aktiviteteve te ndryshme, krijimi i klubeve, koncerte, argëtime, shëtitje e te tjera te ngjashme me to, te cilat bëhen ne emër te shkollës pa marre leje nga drejtoria e saj
Mospërfillja ndaj thirrjes qe bën komisioni i disiplinës ose autoritetet e shkollës.
Sjellje te pakulturuar si dhe grindje ne çfarëdo rrethane dhe për çfarëdo problemi me mësuesit, drejtuesit si dhe nëpunësit e shkollës si brenda dhe jashtë shkollës.
Sjellje ne kundërshtim me rregullat e moralit
Vjedhje.
Gjetja e armeve te ftohta ose e mjeteve vdekjeprurëse.

B.4 Sjellje qe ndëshkohen me “Përjashtim nga shkolla i shoqëruar me dokument”

Fyerja ose kërcënimi i mësuesve, drejtuesve, nëpunësve ose personelit tjetër, si dhe  sjellje qe çojnë ne pengese (cenim)te detyrës se tyre ne shkolle dhe jashtë saj.
Organizimi i aktiviteteve kërcënuese ndaj një grupi ose personi, marrja pjese ne aktivitete te tilla, thënia e dëshmive te rreme, dhe nxitja e te tjerëve për veprime te tilla.
Anëtarësim me detyrim i te tjerëve ne parti, organizate, shoqate; mbledhja e parave kundër dëshirës se personit për ndonjë institucion te tille ose detyrimi për falje te tyre. Shpërndarja ose shitja e librave, revistave, emblemave etj qe përfaqësojnë këto institucione.
Bërja pengese e ardhjes ne shkolle, hyrjes ne provim ose ne mësim, bërja pengese e zhvillimit te mësimit ose te provimeve, nxitja e nxënësve për te dale jashtë nga mësimi dhe nxjerrja e tyre me detyrim jashtë.
Bërja e kopjes duke përdorur force ose me kërcenim.
Pengimi i veprimtarisë se komisionit te disiplinës duke përdorur force ose duke i kërcënuar.
Propagandimi brenda shkollës i partive politike, institucioneve qe lidhen me këto parti, te revistave me qellim ideologjik ose takimeve politike e ideologjike me sindikatat, shpërndarja ose afishimi i mjeteve te propagandës qe u përkasin këtyre grupimeve si: emblema, shkrime, njoftime, broshura etj te ngjashme me to .
Sjellje jo te pëlqyeshme ndaj flamurit shqiptar dhe atij amerikan.
Klasifikimi i personave ose grupeve sipas dallimeve te gjuhës, racës, seksit, përkatësive fetare dhe atyre filozofike, përkatësive politike. Pjesëmarrja ose nxitja e zhvillim te aktiviteteve me qellim te tille.
Pengimi i lirisë se besimit ose te ndërgjegjes se personit ose te një grupi, kryerja e mbledhjeve, ceremonive me detyrim qe cenojnë këto te drejta.

C.  Faktorët Që Konsiderohen Gjatë Dhënies Së Masave  Disiplinore

Që ndëshkimi të përjetohet si element që edukon mbahen parasysh faktorët në vijim: 

Karakteri dhe temperamenti i nxënësit.
Qëllimi qe e ka shtyre ne këtë sjellje, kushte apo presione nën të cilët ai ka kryer këtë veprim dhe rëndësia e tij.
Gjendja psikologjike e nxënësit ne kohen qe ka bere këtë veprimin.
Gjendja e përgjithshme e nxënësit brenda dhe jashtë shkollës.
Suksesi dhe shkalla e interesimit te nxënësit për mësimin.
Masa apo shkalla e dënimeve qe nxënësi mund te ketë marre me pare, por gjithmonë brenda atij viti shkollor.
Faktorë te tjerë te kësaj natyre.

C.1. Zbatimi i masave disiplinore

Masa  disiplinore Largim për një kohe te shkurtër nga Shkolla: Dënimi i largimit për një kohe te shkurtër nga shkolla nuk konsiderohet mos frekuentim  i mësimit. Nxënësi nuk mund te hyje ne provim për këtë periudhe kohe.
Masa disiplinore e Largimit nga shkolla te shoqëruar me dokument. Nxënësi qe merr këtë dënim mund te vazhdoje te njëjtën shkolle ne fund te vitit akademik me miratimin e Drejtorisë se IAW.
Masa disiplinore duhet te jete e përshtatshme (efektive) për fajin qe kryhet.
Dënimet jepen vetëm nga “Këshilli i Disiplinës”
Ne fillim te shkollës krediti i disiplinës se nxënësit është 100 pikë. N.q.s. nxënësi ndëshkohet ajo ndryshon si me poshtë:

Për masën “Vërejtje”: kur Vërejtja behet me goje nuk zbriten pike; kur ajo behet me shkrim zbriten 3 pike.
Për masën “Paralajmërimin” dhe “Privimin” zbriten 6 pike
Për masën “Largim për një periudhe te shkurtër nga shkolla” zbriten 9 pike
Për masën “Përjashtim nga shkolla te shoqëruar me dokument” zbriten 50 pike.
Masat qe jepen nga Këshilli i disiplinës vendosen ne dosjen e nxënësit dhe paraqiten ne dëftesën e tij.
N.q.s. një nxënës i Olimpiadës ndëshkohet, duke pasur parasysh masën e ndëshkimit, ai mund te përjashtohet nga veprimtaritë e grupit te olimpiadës.
Te gjitha dënimet qe i jepen nxënësit i bëhen te ditur familjes se tij nga ana e shkollës.
Për çdo pikë te ulur ne sjellje brenda javës lajmërohet prindi i nxënësit dhe kontakton me Këshillin e Disiplinës ose drejtorinë e shkollës.
Ne rast se nxënësi e përsërit gabimin me vetëdije atëherë Këshilli i Disiplinës i jep atij një mase tjetër disiplinore me qellim   parandalimi te veprimit.

D. KËSHILLI DISIPLINËS. STRUKTURAT, FUNKSIONIMI.


Këshilli i disiplinës është organ këshillimor i drejtorit, që vepron në shkollë  dhe  merret me  shqyrtimin e rasteve të shkeljes së disiplinës nga nxënësit, në përputhje me masat disiplinore të nenit 42, pika 4,  të DN.

Këshilli përbehet nga Drejtori i shkollës, njëri nga nëndrejtorët, 4 mësues të zgjedhur me votim nga personeli i mësuesve, 4 prindër të zgjedhur nga këshilli i prindërve të shkollës,  2 - 3 nxënës të zgjedhur nga qeveria e nxënësve.


D.1 Konstituimi

Këshilli i Disiplinës i shkollës mblidhet çdo vit ne muajin e pare te fillimit te vitit shkollor, pasi bën mbledhjen e te gjithë mësuesve zgjedh tre prej tyre dhe zv. drejtorin si anëtare te këtij komisioni.

Detyra e anëtareve te Komisionit te disiplinës vazhdon deri ne krijimin e një Këshilli tjetër te ri. Nëse nuk gjendet një arsye qe do te mund te pranohej nga drejtoria atëherë asnjë anëtar nuk mund te lere detyrën.

Kryetari i këshillit te Disiplinës është zv. Drejtori.

D.2 Detyra te Këshillit  te Disiplinës

Këshilli i Disiplinës bën te gjitha takimet apo mbledhjet ne lidhje me rregullin dhe disiplinën ne shkolle. Ai ka këto detyra:

Studion te gjitha arsyet e sjelljeve ne kundërshtim me disiplinën dhe kërkon te gjitha rrugëzgjidhjet për ti eliminuar ato.
Paraqet te gjitha propozimet për vlerësimin dhe stimulimin e atyre nxënësve qe nga pikëpamja sociale dhe shoqërorë, si brenda dhe jashtë shkollës, janë shembull si ne anën mësimore dhe ne atë edukative.
Mbledh te gjitha te dhënat ne lidhje me familjen dhe ambientin ku është rritur nxënësi qe vepron ne kundërshtim me rregullat e disiplinës,studion adaptimin dhe parimet e tij, Për te marre vendime te vlefshme edhe te nevojshme për nxënësit problematike është ne kontakt te vazhdueshëm  me mësuesin kujdestar te tije.
Studion metodat me efektive për nxënësit te cilët futen ne atë grup te cilët kundërshtojnë rregullat e disiplinës.
Organizon veprimtari qe nxjerrin ne pah aftësitë e nxënësve te cilat mund te jene nxitëse ne sukseset e tyre ne fusha te ndryshme.
Duke u mbledhur ne fillim te çdo semestri, Këshilli i disiplinës bën analizën e përgjithshme te shkollës dhe i bën propozime drejtuesve te saj për marrjen e masave ne rastet qe shikohet e nevojshme.
Ben kërkime dhe studime te ndryshme ne fushën e disiplinës dhe ia paraqet ato drejtuesve te shkollës.
Ben raportimin dhe analizën e ngjarjeve disiplinore qe kane ndodhur gjate gjithë vitit dhe ia paraqet drejtuesve te shkollës ne fund te vitit.
Studion dhe merr vendime ne lidhje me ngjarjet disiplinore qe ia paraqet drejtoria.

D.3  Funksionimi

Këshilli i disiplinës mblidhet me kërkesën e drejtorit të shkollës, i cili paraqit problemin. Propozimin për shqyrtimin e sjelljes së nxënësit në këshillin e disiplinës e bën mësuesi, mësuesi kujdestar  etj.
Në mbledhjen e këshillit të disiplinës dëgjohet nxënësi që diskutohet, të ftuarit si dhe një mbrojtës i tij , që mund të jetë një nxënës ose një person nga brenda ose jashtë shkollës, i  zgjedhur nga vetë nxënësi. Shqyrtimi i gabimit të nxënësit nuk ndikohet nga vendi se ku e ka bërë: në shkollë apo jashtë saj. Këshilli i disiplinës i propozon drejtorit të shkollës masën që e gjykon të arsyeshme. Drejtori i shkollës ka të drejtën e vendimit për masën disiplinore. Familja ose nxënësi kanë të drejtë të bëjnë ankim brenda 8 ditëve, tek autoritet arsimore më të larta, të cilat marrin vendimin përkatës të formës së prerë.

D.4 Mbledhja e Këshillit të disiplinës

Këshilli disiplinës mblidhet me kërkese te kryetarit te këtij këshilli. Ne kohen e nevojshme Këshilli i disiplinës thërret ne mbledhje mësuesit kujdestare për te mbledhur informacione te nevojshme.

Komisioni i disiplinës mblidhet me praninë e anëtareve kryesore dhe me shumice vote merret vendimi. Këshilli i disiplinës është i detyruar te shohë ngjarjen disiplinore qe paraqitet nga komisioni dhe është i detyruar te beje përmbledhjen ne fund te saj. Është e pavlefshme vota e anëtareve te larguar. Nuk është e vlefshme vota e personave te thirrur nga Këshilli disiplinor. Anëtareve te këshillit Disiplinës nuk mund te largohen ose te mos marrin pjese ne mbledhje n.q.s nuk shihet e arsyeshme nga drejtoria.

D.5 Mbledhja e komisionit ne raste te ndryshme

Këshilli Disiplinës mund te mblidhet dhe ne situata kur duhet zbardhur me shume ngjarja apo te një vendimi te drejte si dhe ne mirëkuptimin ne lidhje me shqetësimet konkrete.

Këshilli disiplinës për te paraqitur një informacion te gjere ndaj komisionit  mund te  marri vendimin brenda 1 jave. Ne situata kur edhe ky afat është i pamjaftueshëm, mund te zgjatet edhe një jave pasi është konfirmuar nga drejtori  i shkollës .

D.5 Masat disiplinore

Duhet te merren parasysh te gjitha detajet apo faktet gjate marrjes se vendimit për ndëshkimin e një nxënësi. Nëse shihen kthesa pozitive te sjelljes apo ndryshime komisioni Disiplinës mund te marri vendime te shkalleve me te ulta . Kur nevojitet mund te shfrytëzohen edhe te dhënat e mësuesit kujdestar.

D.6 Dokumentimi i vendimeve

Vendimet shkruhen ne “Fletoren e Vendimeve te Këshillit të disiplinës” ose dokumenti i printuar ne kompjuter i bashkëngjitet kësaj fletoreje, ku paraqiten te gjitha detajet dhe vlerësimi i vendimeve te marra, paraqitja e neneve  kryesore ku janë mbështetur si dhe firmosja nga ana e te gjithë anëtareve te Komisionit. Anëtari ose anëtarët qe nuk kane qene te pranishëm në nënshkrimin e vendimit, paraqesin arsyen ne një shkrese te përshtatshme e cila dhe kjo i bashkëngjitet vendimit. Është përgjegjës kryetarit te Këshillit disiplinës qe te ndjekë një procedure te tille ne lidhje me dokumentacionin e vendimeve te Këshillit i Disiplinës.

D.7 Miratimet e Vendimeve:

Masat disiplinore propozohen nga Këshilli i Disiplinës dhe miratohen nga:
“Vërejtja, Privimi dhe Paralajmërimi”  nga Kryetari i Këshillit të Disiplinës.
“Largim për një kohe te shkurtër nga shkolla” ,  nga Drejtori Didaktik.
“Përjashtim me dokument nga shkolla”, nga bordi drejtues i IAW.

Drejtori nëse nuk e sheh me vend masën e marre disiplinore nga ana e komisionit  kërkon nga Këshilli Disiplinës studimin edhe një here te vendimit te marre.

Këshilli disiplinës e studion atë përsëri dhe për te treguar drejtësinë e vendimmarrjes e paraqet atë jo me vone se tre dite pune.

D.8 Rregullimi i notes se disiplinës.

Këshilli disiplinës ia paraqet per ta pare “Këshillit të mësuesve” situatën e nxënësit qe ka një rënie te theksuar te pikëve te disiplinës .

Këshilli pedagogjik, duke shqyrtuar gjendjen e përgjithshme te nxënësit, ne raste kur e sheh te arsyeshme, mund te beje kthimin e pikëve te ulura te disiplinës.

D.9 Dosja e Disiplinës

Ne dosje paraqiten te gjitha situatat e nxënësit qe i është dhënë masa disiplinore. Nëse shihet ne vitet e pasardhëse një përmirësim ne sjelljet e nxënësit dhe mospërsëritje e atyre situatave, me vendim te Këshillit Disiplinës ne periudhën e diplomimit, vendimet e shënuara ne dosjen e disiplinës mund te mos merren parasysh.


D.10 Dëmshpërblimi

Ne lidhje me dëmtimin e mallrave te shkollës drejtoria kërkon dëmshpërblimin nga nxënësi.

D.11 Provimet e nxënësve te ndëshkuar

Nxënësit qe janë larguar për një kohe te shkurtër nga shkolla do ti nënshtrohen provimeve (për ta te prapambetura) qe janë realizuar ne kohen qe ata kane te privuar nga kjo e drejte.

D.12 Paraqitja e masave disiplinore

Masat disiplinore Vërejtje, Privim dhe Paralajmërim i jepen nxënësit pasi është komunikuar dhe me prindërit e tyre.

D.13 Dokumentacioni

Këshilli i disiplinës formon dokumentacionin e mëposhtëm:

Dëshmitë, mbrojtjet, dokumentin për thirrje nga komisioni si dhe një sere dokumentesh qe kane lidhje me punët e këtij komisioni.
Modelin e vendimit te votuar te Komisionit Disiplinës te shkollës.
“Dokumentin e Informimit”

D.14 Situata jashtë vendimeve te shkruara

Edhe ngjarjet apo situatat disiplinore qe kane mbetura pa u prekur apo konsideruar ne këtë Udhëzues, anketohen, dhe Këshilli i disiplinës i jep një mase disiplinore sipas shkalles se veprimit te kryer.

Ne situatat e përsëritjes se veprimit brenda te njëjtit vit shkollor, te konsideruar faj dhe te dhënies se te njëjtit dënim atëherë jepet një dënim i një shkalle me te rende.







Tema : Duhani Alkoli Drogat e Paligjshme
Objektivat :
Te tregojë dëmet e duhanit , alkolit ,drogave tepaligjshme ne shendetin e njeriutTe tregohet si punojne bashkëmoshatarët ,familjaret në ndihmë te përdoruesve të tyre.




Demet e duhanit ne shendetin e njeriut MOTIVIMI PËR DUHAN Pirja e duhanit nuk është vetëm një shprehi (ves) e thjeshtë, por paraqet njëkompleks të tërë shprehish dhe situatash shoqërore të duhanxhiut në jetën e përditshme. Ja vetëm disa ngaarsyet më të rëndësishme të pirjes së duhanit: përshkak të nervozizmit, për shkak të relaksimit, për shkaktë vetmisë, për shkak të mosaktivitetit, për shkak tëdietës, për shkak të shoqërisë, për fitimin evetëbesimit, për rritjen e kënaqësisë, për zbutjen emoskënaqësisë, nga shprehia, për stimulim, si dëshirëpër identifikim, si një dëshmi e forcës dhe pozitës sëlartë në shoqëri (pirja e cigareve të shtrenjta), si njëformë e lajkatimit, mashtrimit, ikje nga problemetpersonale, si mjet për pagjumësi (portierët, rojat, etj.).Duhani, një ves me pasoja për jetën Çdo 10 sekondashuhet një jetë nga pasojat e konsumit të cigareve. Nëfillim të viteve 90 kanë vdekur 3 milionë njerëz në vitdhe mendohet që në vitin 2020 deri 2030 do të vdesin10 milionë njerëz nga demet e duhanit. Lista esëmundjeve që vijnë si pasojë e konsumit të duhanitështë shumë e gjatë, duke filluar nga sëmundjet etraktit të frymëmarrjes (kanceri i bronkeve, kancer nëfyt, laringjit kronik), të sistemit kardio - vaskular(infarktit në zemër, pika në tru, arteriosklerozë), atyretë sistemit të organeve të tretjes (kancer në buzë, gojë, ezofag, lukth, zorrëdymbëdhjetëgishtore dhe pankreas), duke vazhduar tek ato të traktit urogjenital (kancerii fëshikzës së urinës dhe kanceri i mitrës),Tymi i cigareve përmban mbi 40 substancakancerogjene dhe për këtë arsye është e vështirë tëcaktohet se cila prej tyre është më e rrezikshme. Tymii cigareve, një përzierje prej gazrave dhe avullit, gjatëdjegies përkrah nikotinës çliron edhe materieorganike, monoksidin e karboni, okside të azotit,materie kancerogjene, metale të rënda (krom, arsen,kadmium, vanadium).


Çka duhet te dini për nikotinën?
Nikotina është perbers më i njohur toksik icigares. Nikotina, është alkaloid helmues me erë tëkeqe, që gjendet në gjethet dhe në rrënjët e duhanitdhe që vepron si ngacmues mbi sistemin nervor.Nikotina ndikon në tru në sasi të vogla si nxitëse dhegjallëruese, në sasi të mëdha ngurron dhe bllokondhe në sasi shumë të larta ka pasoja për jetën.
Një cigare përmban 6 deri më 15 miligram nikotinë. Sasia vdekjeprurëse gjatë thithjes është1 mg për 1 kg peshë trupore, kjo sasi gjendet në 3 deri në 5 cigare. Vetëm nikotinaështë përgjegjëse për varësinë nga duhani.
Përbërësit e tymit të duhanit
PASOJAT E DUHANIT PËR SHËNDETIN
Pirja e duhanit është shkaktar kryesor dhe iveçantë i sëmundjeve dhe i vdekjeve tëparakohshme. Duhanxhinjtë vdesin 5-8 vjetmë herët se ata që nuk pinë duhan dhe janë tërrezikuar dy herë më shumë nga sëmundjetfatale të zemrës, dhjetë herë më shumë ngatumori në mushkëri, gojë, fyt, kapërcell,pankreas, veshkë, fshikë urinare, mitër, dy deritri herë më shumë nga ulçeri. Fëmijët eprindërve që pinë duhan lindin me peshë tëvogël, shpesh me infeksione të mushkërive,më shumë infeksione kronike të veshit dhe meshumë mundësi për tu bërë duhanxhinj mëvonë. Gjithashtu veprimet e dëmshme të tymittë duhanit vërehen në gjëndrat endokrine dhe sistemin nervor që janë rregullatorë tëjetës sonë. Shkakton dëmtim të funksionimit të organeve reproduktive. Me kalimin ekohës, nën ndikimin e toksikimit me duhan ngushtohen enët e gjakut të organeve vitaleme pasoja fatale. Lindjet e parakohshme, abortimet dhe vdekshmëria e foshnjave paslindjes janë 2-3 herë më të mëdha tek shtatzënat që pinë duhan. Praktikisht, të gjithatoksine e tymit të duhanit depërtojnë në qumësht nëpër gjëndrat qumështore. Qumështi helmuar arrin në lukthin e foshnjës dhe shpërndahet në tërë organizmin, kursemateriet e tij toksike veprojnë në dobësimin e mekanizmave mbrojtës të foshnjës. Nëgjakun e foshnjës janë gjetur një varg toksinesh të duhanit, që veprojnë në strukturat etrurit të madh.Pirja pasive e duhanit  Joduhanxhiu i cili qëndron në afërsitë duhanxhiut thith deri 80% të të gjitha materieve të tymit.Ky tym vetëm për 5 sekonda pasi të futet në organizmin ejoduhanxhiut kryen veprimet e veta toksike. Hulumtimetkanë treguar se në ambientin e ndotur me tym cigareje tekjoduhanxhitë manifestohet me lodhje, marramendje,zvogëlim të aftësive të kujtesës, rritjen e tensionit të gjakutdhe rritjen e sedimentacionit të eritrocitve.. Parapengimi i pirjes se duhanit Ndryshimi i sjelljeve tëduhaxhinjeve dhe mbështetje që duhet dhë në jo duhaxhinve. Ndryshimi i pikëpamjeve ndaj pirjes së duhanit, duke rrënjosur bindjenndaj pirjes së duhanit si shprehi e dëmshme dhe e rrezikshme e jo si për një shprehi tëdomosdoshme. Ndryshimi përbërjes së duhanit. Të ndryshuarit e mendimit për mospirjen e duhanit si norme e detyruar e sjelljes në shoqëri. Për të qenë efikase luftakundër pirjes së duhanit duhet që të inkuadrohet tërë shoqëria në këtë aktivitet të madh. Duhet që të luftohet nëpër shkolla ku ende pirja e duhanit nuk është bërë shprehi shkatërruese. Dhe së fundi vetëm dëshira dhe vullneti i fortë mund ta fitojnë luftënkundër duhanit.Duhani eshte shkaktar edhe i:Halitosis: gjeresisht era e keqe ndikonnegativisht ne gjendjen psikologjike te cdo individi. Duhani shkakton tharjen ehapsires gojore ose kserostomise e cila kalidhshmeri edhe me paradontozen kuparaqitja e xhepave ne hapesirat interdentale eshte vend adekuat i mbetjeveushqimore me cka fermentimi i ushqimitsjell gjere en eren e pakendeshme. Karcinomi oral: i shkaktuar nga kemikaletdhe mbetjet toksike qe mpermban duhani, shkaktojne ndryshime ne mukozen orale,duke bere ndryshime ne indet e buta.Studimet tregojne se duhanpiresit jane 6here me shume ne rrezik te zhvillimit tekancerit oral se sa ata qe nuk ekonsumojne. Keqperdorim i alkoolit sebashku me pirjen e duhanit e rrisin rrezikune zhvillimit te kancerit te gojes.Paradontoza: eshte semundje e mishrave te dhembeve qe si faktore kryesort ndikon aigjenetik por edhe duhani me perqindje te larte e shkakton ate duke demtuar mishrat edhembeve, gjeresisht terheqjen e mishrave dhe gjakosjen e tyre.Pirja e duhanit krijon njolla te zeza ose ngjyre kafe ne siperfaqen e dhembeve. Njollatzakonisht depozitojne ne zonen e qafes se dhembeve. ashpersia e njolles gjithashtuvaret nga sasia e pranishme e gurezve ne dhembe. njollat e duhanit ne nje proteze janeme te veshtira per tu pastruar, ato ngjiten ne materialin plastik te protezes dhe eshterende per tu pastruar.10 dëmet që shkakton duhani në shtatzënisëI paraqitur si një problem global, konsumimi iduhanit dhe sëmundjet e shkaktuara nga ai zënëvend ndër problemet më serioze të shëndetit nëbotë. 50-70% e femrave të cilat konsumojnëduhanin vazhdojnë ta konsumojnë atë edhe gjatështatzënisë.

1. Shkakton lindje të parakohshme: Një shtatzëninormale zgjat 38-40 javë. Bëhet shkak për një lindjeshumë para javës së 38-të.
2. Dëmtimi parakohe i membranës: është dëmtimi osederdhja parakohe e ujërave dhe kjo bëhet shkak për lindjen e një fëmije të pazhvilluar.
3. Një zhvillim i vonuar i intrauterit: Cigarja jo vetëm qëpakëson oksigjenin dhe substancat ushqyese qëshkojnë tek fëmija nëpërmjet gjakut por është dheshkaktare e një zhvillimi të vonë të fëmijës në barkun enënës.
4. Intrauerin exitus: quhet vdekja e papritur e fëmijësnë barkun e nënës.
5. Preaklampsi: një shtatzani e shoqëruar me rritje tëtensionit, shfaqje të proteinave në urinë, edemë tëtepërt në trup, shikim të turbullt është treguese e njëhelmimi. Paraqitet rrezik jete si për nënën ashtu dhe për fëmijën.
6. Hipertension: është ngritja e tensionit nën efektin e nikotinës e cila ngushton enët egjakut. Për këtë arsye edhe të ushqyerit e fëmijës do tëndikohet negativisht.
7. Dekolman plasenta: Është shkëputja parakohe eplacentës. Në kushte normale placenta shkëputet oseulet poshtë pas lindjes së fëmijës. Ndërsa Dekolmanplasenta është shkëputja e placentës kur fëmija ështënë barkun e nënës , gjë që shoqërohet me hemoragji tërrezikshme.
8. Sindroma Respiratuar distres: është problemi i cilishoqërohet me vështirësi në frymëmarrje të fëmijës paslindjes. Problemi respirator vdekjeprurës tek fëmijët tëcilët lindin parakohe (premature) shihet më shpesh tekshtatzënitë gjatë të cilave konsumohet duhan.
9. Pakësimi i qumështit: bëhet shkak për pakësimin e sasisë së qumështit tek lehona.
10. Ndikon në nivelin e vitaminës C të qumështit dhe në pakësimin e veçorisë së sajushqyese gjatë periudhës së lehonisë.

Demtimet e alkolit ne shendetin e njeriut
Burrat rrezikohen Nga semundja e Osteoporozes Burrat mbi pesëdhjetë vjeç kanë rreziqe për tëpësuar fraktura të shkaktuara nga osteoporoza ecila është edhe më kërcënuese se kanceri i prostatittek ata. Sipas disa studimeve të eksperteveamerikane ortopedë, delikatesa e kockësmashkullore është më e rëndomtë se sa mendohetedhe pse është disa herë e lënë pas dore por atajanë më të ekspozuar ndaj rrezikut për shkak tëalkoolit dhe dietave të çrregullta shpesh me mungesa proteinash të cilat gjenden shumëtek qumështi.
Alkooli në të kundërt demton mëlçinë dhe ndryshon metabolizmin e vitaminës D enevojshme për të ngjizur kalciumin në kockë.Alkooli dhe demetPervec duhanit nje ves tjeter i demshem eshte edhealkooli. Edhe ky ves eshte shkaktar i nje vargu tegjere semundjesh duke filluar qe nga aparati tretes,melcia, pankreasi e deri ne demtime te pakthyeshmete sistemit nervor qendror.Ne melci alkooli i konsumuar shkakton demtime teqelizave hapatike, demtim qe progreson ne kohe dheqe varet nga doza e konsumuar per dite dhe ngavecorite fiziologjike te individit. Keshtu eshte vertetuar se sasia e rrezikshme alkooliteshte ajo prej 20-40 gr. alkooli etilik alkooli qepermban pije dehese), ndersa perdorimi 100-150 gr.alkool ne dite, con brenda nje periudhe 10-vjecare ne ceroze.Nga ana tjeter eshte vertetuar edhe shkencerisht se per shkak te fiziologjise femratdemtohen shume me shpejt se meshkujt per te njejten sasi alkooli te konsumuar. Njerezit qe pijne prej vitesh alkool, qe nuk ndjejne as gje papritur nje dite gjenden paranje fakti te hidhur, melcia e tyre ka marre fund, eshte kthyer ne nje melci cerotike, osekane shqetesime te lehta qe nuk ja vene veshin, por bukur mire ata bejne puthjen epare me vdekjen.Edhe pankreasi peson demtime nga alkooli. Perdorimi i zgjatur i alkoolit e demton nemenyre kronike pankreasin deri ne ate shkalle sa ainuk arrin te sekretoje sasine e duhur te enzimeveper te kryer te plote procesin e tretjes se ushqimeve.Eshte vertetuar se konsumimi i 20-50 gr. alkool etilik(rreth 100 ml raki) ne dite predispozon per demtime,ndersa pirja e 100 gr alkool etilik ose mbi dopio raki(200ml) apo 2 litra birre per nje periudhe 6-12 vjetjep ne menyre te sigurt demtime te pankreasit. Konsumimi per nje kohe te shkurter i nje sasie temadhe pijesh alkoolike rrezikon per pankretit akut qemund te coje deri ne rrezikimin e jetes se personit nefjale.Alkooli shkakton gjithashtu gjendjen e te dehurit, ne te cilen sistemin nervor qendror nukarrin te kontrolloje veprimet e vullnetshme, apo te pavullnetshme te personit ne fjale.Por, demi me i madh vjen nga perdorimi afatgjate. Eshte vertetuar se per cdo 1 literalkool, vdesin 1.000-2.000 qeliza, te parikthyeshme te trurit.Keshtu qe perdoruesit kronike te alkoolit, me kohe e cojne personin drejt demences(shizofreni, marrezi), degjenerimit mendor (matufjepjes) etj. Pra, alkooli demton paperjashtim te gjitha organet e trurit, po ashtu si edhe duhani.
Alkooliste quhen ata individ,te cilet perdorin tej masedhe rregullishte pijet alkoolike,qe jane te varur prejtyre ne nje shkalle te tille,sa qe manifestojnecrregullime te theksuar mendore,fizike dhe nemardheniet me njerezit tjere. Resorbimi i alkoolit praktikishte fillon ne goje,por me se tepermi nelukth. Shkencetaret amerikane konfirmoje se qelizat eorganizmit te njeriut,fiziologjikishte nuk jane te per gaditura per duhan dhe alkool.Demet e alkoolit ne organizem Alkooli duke depertuar ne organizem nga goja,se paridemton buzet,gjuhen dhe fytin duke shkaktuarinflamime gjegjese te organeve te permendura.Alkooli gjithashtu zgjeron enet e gjakutne zgavren e barkut,te organeve te brendeshme dhe lekures.Me se tepermi demtonqelizat nervore,crregulon metabolizmin e tyre dhe si rrezultat eshte degjenerimi i tyre alkooli i dhuron shoqerise anetarmargjinal, vagabonde, psikopate antisocial, ndersapjesemarrja e tyre ne aktivitetin kriminal eshte tejet eimpozant. Alkoolistet ne gjendje te dehur, zbulojne gjerat profesionale intime, sekrete ushtarake dhe diplomatike, kane aftesi te pakufizuar, por te gjithangecin vetem ne premtime. Ne fund mund te themise alkooli nuk krijon gjeni,perkundrazi shkaterrongjenit. Familja e alkoolokut perngjane ne teater, kuparaqiten vetem tragjedite.Te pakten e provuar shkencerisht nje gjysem gotevere ne dite ndihmon ne hollimin e gjakut.Ne faktdhe alkoli psh. ne birre ndihmon eh lere etj. do i lexoni vete. Ne kohen e sotme nuk jeni te detyruar hani ushqimin qe ju detyrojne por jeni tekushtezuar te hani ushqime qe sot nuk jane aq natyrale dhe sinqerisht kohet kanendryshuar, viruset dhe bakteriet jane bere me te forta etj. shikoni vete statistikat.E di qe ne nje fare menyre apo tjetren,fe apo famileje etj, jeni te detyruar te mosperdorni alkol por sinqerisht keto jane thene kushe di sa vjet te shkuara. Keni kujdes per shendetintuaj. Njeriu nuk eshte vertet gati por si fjali te funditmos e super-konsumoni alkolin.

Kush pi pije alkolike?
Sipas një sondazhi, burrat pinë mesatarisht 8 kanoçe birre në ditë, ndërsa grate 2 ½ kanocebirre në ditë . Kur u pyetën rreth konsumit të alkolit në javën e fundit, 40% e burrave të, thanëse kanë pire 4 unite në një ditë dhe 23% e burrave thanë se kanë pirë 8 unite ne ditë . 23% e grave thanë se kanë pirë 3 unitenë një ditë dhe 9% e grave thanë se kanë pirë më thumë se 6 unite në ditë . 26%e burrave dhe 41% e grave nuk kishin pirë alkol. Efektet pozitive Alkoli mund të ketë efekte positive mbi shendet. Friedman dhe Kimball gjetën sepersonat që pinë alkol në moderacion kanë vdekshmëri dhe sëmundshmëri më tëulur se ata që nuk pinë fare dhe ata që pinë me shumicë .
Mendohet se alkoli redukton sëmundjet koronare të zemrës sepse
1) redukton prodhimin ekatekolaminave në kohë stresi,
2) mbron vazat e gjakut nga kolesteroli,
3) reduktontensionin e gjakut,
4)mund të merret pa recetë ,
5) është strategji afatshkurtërpërballimi.
Në përpjekje për të kuptuar pse njerëzit pijnë duhan dhe alkol kerkuesit e psikologjisësë shëndetit përqëndrohen në modelet sociale të koshiencës. Megjithatë ka literaturërreth adictionit që aplikohet për personat që pinë duhan dhe alkol.

Demtimet e drogave te paligjshme ne shendetin e njeriut.
Pse fillojnë njerëzit të përdorin drogën? Një pjesë e madhe, për të mos thënë shumica e përdorimit të drogës, motivohet (tëpaktën në fillim) ngakërkimi i kënaqësisë. Motivuesit kyç dhe faktorët kushtëzues Harresa (lehtësim i stresit / dhimbjes) Funksional (i qëllimshëm) Zbavitja (kënaqësi) Çrregullimet mendore Disavantazhet sociale  arsimore Përdorimi i drogës fillon gjithashtu nëpërmjet: Përdorimit eksperimental Presionit të moshatarëve Pas një përdorimi të përsëritur të drogës,”vendimi” për të përdorur drogën nukështë më i vullnetshëm, sepse DROGA TË NDRYSHON TRURIN!

Çfarë do të thotë varësi psikologjike ndaj drogës?
Varësia psikologjike ndaj drogës është një sëmundje komplekse që karakterizohet nganjë dëshirë, nga kërkimi për të gjetur dhe për të përdorur drogën në mënyrë të pa përmbajtshme dhe shpesh të pakontrollueshme, e cila është shumë e fortë edhe kurndodhesh para pasojave negative shumë të rënda për jetën.

Karakteristikat e varësisë nga droga
Sjellje e detyruar Sjellja është nxitëse (ndjesi e këndshme ose e kënaqshmeHumbje e kontrollit në rast kufizimi të dozësDëshira psikologjikeDëshira psikologjike është një dëshirë ose nevojë e fortë për të përdorur drogë. Këtodëshira janë më të dukshme gjatë tërheqjes.TolerancaToleranca është gjendja në të cilën një person nuk reagon më ndaj drogës si më parëdhe kërkohet një dozë më e madhe për të arritur të njëjtin efekt.Tërheqja imptomat e mëposhtme mund të shfaqen kur përdorimi i drogës pakësohet osendërpritet:Të dridhura,ethe NgërçProbleme emocionaleHumbje e vëmendjes dhe e aftësisë njohëse Halucinacione Konvulsione Vdekje Kategoritë e trajtimit. Përbërësit e trajtimit kërkimor përfshijnë: Detoksikimin Trajtimin farmakologjikTrajtimin rezidencial Trajtimin ambulatory Tipet e drogave Kanabis Kokaina Ekstazia Heroina Haluçinogjenët: LSD Metamfetamina Morfina Nikotina Kafeina

Kanabis: Çfarë është ?
Kanabisi është një lëndë si duhani, me ngjyrë mestë gjelbrës dhe kafesë, e cila përbëhet nga lulet dhegjethet e sipërme të thara të bimës së kërpit.Rrëshira e kanabisit apo, siç quhet ndryshe,hashashi, është mbetja e tharë e një lënde që nxirretnga pjesa e sipërme e lulëzuar e bimës së kërpit, ecila kthehet në pluhur ose presohet në forma. Vaji ikanabisit ose, siç quhet ndryshe, vaji i hashashit,është një lëng i cili nxirret ose nga bima e tharë osenga rrëshira.

Si merret ?
Zakonisht, të gjitha format e kanabisit merren përmes tymosjes, si duhani. Rrëshira dhevaji i kanabisit mund edhe të hahen ose të pihen në formën e çajit.

Çfarë ndikimi ka te përdoruesi ?
Kanabisi i jep përdoruesit një ndjesi relaksimi dhekënaqësie dhe ndonjëherë I vendos në një gjendjeeuforie. Përdoruesi mund të provojë edhe një ndjesi mëtë forte të shqisave të shikimit, nuhatjes, shijes dhedëgjimit.
 
Cilat janë rreziqet që lidhen me përdorimin ekanabisit ?
Në periudhën afatshkurtër, përdoruesit i rritet oreksi dhepulsi. Përdoruesi ka probleme edhe me kryerjen e akteve fizike dhe intelektuale, si përshembull e ka të vështirë të ngasë makinën apo të mendojë në mënyrë logjike. Nësemerret në doza të mëdha, kanabisi mund të mprehë perceptimin e tingujve dhe tëngjyrave nga ana e përdoruesit, ndërkohë që ia bën të ngadaltë dhe të paqartë tëmenduarit. Nëse doza është shumë e madhe, efekti ikanabisit është i ngjashëm me efektin e drogavehaluçinogjene dhe mund të shkaktojë ankth, panikdhe, madje, episode psikopatike. Përdoruesit e rregullttë kanabisit përballen me rrezikun e zhvillimit të njëvarësie psikologjike deri në atë masë sa të humbasininteres në të gjitha aktivitetet e tjera si puna apomarrëdhëniet me njerëzit. Studimet e funditnë Mbretërinë e Bashkuar kanë treguar se ekziston njëlidhje midis përdorimit të kanabisit dhe rritjes sëskizofrenisë.
Rreziqe të tjera Tymi i kanabisit përmban 50 për qind shumë katran se cigaret me përmbajtjen më tëlartë të katrani, gjë që i vendos përdoruesit në një rrezik më të madh të kancerit tëmushkërive dhe të sëmundjeve të tjera të sistemit të frymëmarrjes.

 Kokaina: Çfarë është ?
Kokaina është një pluhur i bardhë ose ngjyrë qumështi, i cili vepron si stimulues ifuqishëm. Kokaina nxirret nga gjethet e bimës së kokës.Gjatë rrugës, mund të tretet osetë “pritet” me lëndë të tjera me qëllim që të rritet sasia.Droga “crack” është një kokainë ecila është përpunuar më tej me amoniak ose bikarbonat natriumi (sodë buke) dhe ngjansi flokëza ose kokrriza të vogla.

Si merret ?
Zakonisht, kokaina thithet me hundë ose injektohet,ndërsa droga “crack” tymoset si duhani.

Çfarë ndikimi ka te përdoruesi ?
Kokaina i jep përdoruesit një ndjesi gjallërieshpirtërore dhe e vendos në një gjendje euforie. Gjithashtu, shpesh përdoruesi provon një rritje tëpërkohshme të niveleve të gatishmërisë nervore dhetë energjisë dhe një shtyrje në kohë të urisë dhe tëlodhjes.

Cilat janë rreziqet që lidhen me përdorimin e kokainës ?
Efektet afatshkurtra përfshijnë humbjen e oreksit, shpejtimin efrymëmarrjes dhe rritjen e temperaturës së trupit dhe tërrahjeve të zemrës. Përdoruesit mund të sillen nëmënyrë shumë të çuditshme dhe të parregullt dhe,ndonjëherë edhe në mënyrë të dhunshme. Doza tëtepërta të kokainës mund të shkaktojnë edhekonvulsione, krizë epilepsie, hemorragji cerebrale osemosfunksionim të zemrës. Përdoruesit afatgjatë tëkokainës rrezikojnë të kenë një mori problemeshshëndetësore, disa prej të cilëve varen nga mënyrase si e marrin këtë drogë. Thithja me hundë ekokainës dëmton shumë rëndë indet e hundës;tymosja mund të shkaktojë probleme të aparatit tëfrymëmarrjes; ndërsa injeksioni mund të shkaktojëabscese ose sëmundje infektive. Rreziqe të tjera,pavarësisht mënyrës si merret droga, përfshijnëvarësinë e fuqishme psikologjike, kequshqyerjen,rënien në peshë, humbjen e orientimit, apatinë dhe një gjendje që ngjan me psikozën pananojake.

Rreziqe të tjera
Përzierja e kokainës me alkoolin është një kokteijl i rrezikshëm dhe mund të rrisëndjeshëm mundësinë e vdekjes së papritur.

Ekstaza: Çfarë është ?
Ekstaza është një stimulues psikoaktiv, i cilizakonisht prodhohet në laboratorë tëpaligjshëm. Në të vërtetë, termi “ekstazë” kaevoluar dhe nuk përdoret për të quajturvetëm një lëndë kimike por në të vërtetë njëgamë lëndësh të tilla të cilat kanë një efekttë ngjashëm te përdoruesi. Shpesh, çfarëdotablete me stemë tani quhet “ekstazë”pavarësisht përbërjes së vet kimike. Edhepse kjo drogë zakonisht shpërndahet në formën e një tablete, ajo mund të jetë edhe nëformë pluhuri ose kapsule. Tabletat mund të kenëforma dhe madhësi të ndryshme.

Si merret ?
Zakonisht gëlltitet por mund edhe të thithet me hundëose të injektohet.

Çfarë ndikimi ka te përdoruesi ?
Ekstaza mund të rrisë nivelet e ndjeshmërisë të përdoruesve dhe të shkaktojë një ndjesiafërsie me njerëzit që i rrethojnë. Kjo drogë mund ta bëjë përdoruesin më shoqëruesdhe energjik.

Cilat janë rreziqet që lidhen me përdorimin e ekstazës ?
Në periudhën afatshkurtër, ekstaza mund të bëjë që trupi të mos i përfillë sinjalet eproblemeve siç janë dehidratimi, vilania dhe rraskapitja dhe mund të pengojë aftësinë etrupit për të rregulluar temperaturën. Për më tepër, ekstaza mund të dëmtojë rëndëorgane të tilla si mëlçia dhe veshkat.Ndonjëherë, mund të shkaktojë edhekonvulsione dhe pushim të zemrës. Doza tëmëdha të ekstazës shkaktojnë një gjendjeacarimi, ankthi dhe halucinacionesh tërënda.Përdorimi afatgjatë i ekstazës mund tëdëmtojë disa pjesë të caktuara të trurit, dukeshkaktuar kështu depresion dhe humbje tëkujtesës.

Rreziqe të tjera Tabletat ose pilulat që shiten për ekstazë mund të përmbajnë edhe lëndë të tjera qëmund të jenë të rrezikshme dhe që mund të jenë të ndryshme për sa i takon fuqisë dhepasojave të tyre Heroina Artikull kryesor : Heroina Smack /H/Horse/Junk/Harry/White lady.






Çfarë është ?
Heroina ose sic quhet ne zhargonin e rruges ekuqja është një drogë që shkakton varësi te fortedhe që ka veti kundra dhimbjes dhe e cilaprodhohet përmes përpunimit të morfinës, njëlëndë natyrore e cila nxirret nga bima eopiumit.Kjo është droga qe me se shumti merretme shiringe. Heroina e pastër është një pluhur i bardhë. Heroina e rrugës ështëzakonisht e bardhë në ngjyrë kafe sepsepërzihet me lëndë të papastra, çka do të thotëqë çdo dozë ndryshon nga tjetra. Shkaktonvaresine fizike ndryshe nga drogat e tjera.

Si merret ?
Zakonisht injektohet por mund edhe të thithetme hundë ose të tymoset.

Çfarë ndikimi ka tepërdoruesi ?
Heroina mund t’u heqë përdoruesve tensionin, ankthin dhedepresionin. Përdoruesi ndjehet i shkëputur nga lodhjaose dhimbja emocionale ose fizike. Në doza të mëdha,përdoruesi mund të provojë gjendje euforie.

Cilat janë rreziqet që lidhen me përdorimin eheroinës ?
asojat afatshkurtra përfshijnë zvogëlimin ebebes së syrit, të përzier, të vjella, përgjumje,paaftësi për t’u përqendruar dhe apati.Heroinashkakton varësi të madhe fizike dhepsikologjike te përdoruesi. Përdoruesitrrezikojnë të zhvillojnë edhe një shkallëtolerance ndaj kësaj droge, çka do të thotë seme kalimin e kohës u duhet të marrin dozagjithnjë e më të mëdha për të provuar efektin qëdëshirojnë. Përdorimi afatgjatë i heroinës ka njëshumëllojshmëri pasojash të rënda për shëndetin. Mes të tjerash, mund të shkaktojë rënie të shpejtë në peshë, kequshqyerje dhe kapsllëk.Heroina mund të shkaktojë edheçrregullim të ciklit mujor te femrat, përgjumje dheapati kronike. Lënia e menjëhershme e heroinësshkakton simptomat e tërheqjes nga ky ves, të cilatmund të jenë të rënda dhe përfshijnë ngërç, diarre,dridhje, panik, sekrecione të hundës, të ngjethura dhedjersitje.

Rreziqe të tjera
Përdoruesit rrezikojnë të marrin mbidozë të heroinëse cila mund të shkaktojë gjendje kome dhe vdekje përshkak të bllokimit të aparatit të frymëmarrjes.

Haluçinogjenët: Çfarë janë ?
Haluçinogjenët, ose drogat psikopatike, janë droga të cilat ia ndryshojnë gjendjen endërgjegjes përdoruesit si edhe shkaktojnë lloje të ndryshme halucinacionesh. Llojet kryesore të halucinogjenëve janë dietilamidi i acidit dilisergjik (LSD), fenociklinida(PCP), amfetaminat, meskalina dhe psilocibina. LSD Dietilamidi i acidit dilisergjikAcid/Hippie (PCP)]

Çfarë është ? LSD-ja është një drogë gjysmë-sintetike eprodhuar nga acidi lisergjik, i cili gjendet në njëkërpudhë që rritet në bimën e thekrës dhedrithëra të tjera. LSD-ja, e cila zakonisht quhetedhe “acidi”, është një prej drogave halucinogjenemë të fuqishme. Në rrugë zakonisht shitet nëformën e katrorëve të vegjël prej letre me flluskame kokrra ku brenda përmbahet droga, por shitetedhe në formën e tabletave, kapsulave si edhe nëformë të lëngshme. Është një lëndë pa ngjyrë dhepa erë, me një shije paksa të hidhur.

Si merret ? Zakonisht gëlltitet.

Çfarë ndikimi ka te përdoruesi ? Nëse merret LSD, ajo shkakton ndryshime të forta në mendime, humor dhe shqisa,krahas ndjenjave të afërsisë dhe shoqërimit.Megjithatë, efektet e sakta të LSD-sëndryshojnë në varësi të gjendjes mendore të përdoruesit dhe mjedisit ku merret kjodrogë.
Cilat janë rreziqet që lidhen me përdorimin e LSD-së ?Në periudhën afatshkurtër, LSD-ja shkakton zhgënjimdhe perceptime të shtrembëruara. Ndryshon sensi ithellësisë dhe kohës i përdoruesit, ndërsa bëhen më tëmprehta ngjyrat, tingujt dhe prekja. Disa përdorues tëLSD-së provojnë mendime dhe ndjenja të forta dhe tëfrikshme si për shembull frika se mos humbasinkontrollin, frika nga çmenduria dhe vdekja dhedëshpërim. Pasojat fizike janë të vogla në krahasim me pasojat psikologjike dheemocionale. Në të përfshihet zmadhimi i bebes së syrit, shpeshtimi i rrahjeve të zemrësdhe rritja e tensionit të gjakut, humbja e oreksit, pagjumësia, thatësirë në gojë dhe tëdridhura.

Metamfetamina Çfarë është ?
Metamfetamina bën pjesë në atë grup drogash që quhen stimulues të llojit tëamfetaminës (ATS). Është drogë sintetike e cila zakonisht prodhohet në laboratorë tëpaligjshëm. Metamfetamina është në formën e pluhurit, të tabletave ose kristaleve qëngjajnë me copëza qelqi të thyer.

Si merret ?Mund të gëlltitet, të thithet me hundë, të tymoset ose të injektohet.

Çfarë ndikimi ka te përdoruesi ?
Metamfetamina stimulon një ndjesi mirëqenieje fizike dhe mendore, si edhe një valëeuforie dhe gjendje të gëzueshme shpirtërore. Përdoruesi provon një rritje tëpërkohshme të energjisë, e cila e bën përdoruesin të mendojë se mund t’i kryejë mëmira aktet fizike ose intelektuale. Përdoruesi ndjen edhe një shtyrje në kohë të urisë dhetë lodhjes.
 
Cilat janë rreziqet që lidhen me përdorimin e metamfetaminës ?
Në periudhën afatshkurtër, përdoruesit humbasin oreksin dhe fillojnë të marrin frymë mëshpejt. Mund t’u shpeshtohen rrahjet e zemrës dhe mund t’u rritet tensioni i gjakut siedhe mund t’u rritet temperatura e trupit dhe të djersijnë. Në doza të mëdha, përdoruesitmund të ndjehen të paqetë dhe të acaruar dhe mund të provojnë goditje paniku. Dozatë tepërta të metamfetaminës mund të shkaktojnë edhe konvulsione dhe vdekje përshkak të mosfunksionimit të aparatit të frymëmarrjes, hemorragji cerebrale osemosfunksionim të zemrës.Përdorimi afatgjatë i metamfetamnës mund të shkaktojnëkequshqyerje, rënie në peshë dhe zhvillim të varësisë psikologjike. Kur ndërpritetpërdorimi i metamfetaminës, përdoruesi fle për një kohë të gjatë dhe pastaj zakonishtbie në depresion.
Rreziqe të tjera Ndonjëherë, metamfetamina bëhet shkak për sjellje agresive, të dhunshme dhe shumëtë pazakontë te përdoruesit.Puna e bashkëmoshatareve , familjareve , ne ndihme te perdoruesve te tyre .Prindërit dhe perdorimi i drogaveJanë disa situata që duhen shmangur:Mos iu impono fëmijëve dhe mos i ngacmo ata Mos jep leksione – cilido e di se çdo të thotë të të japin leksionMos prediko – kjo nuk e ndihmon fëmijënMos u përpiq ti frikësosh fëmijët me ngjarje të tmerrshme. Nuk ecën –dhe për dikë që përdor drogë, kjo gjë është e pabesueshme. Qendra Kulturore e Fëmijëve të Tiranes e përkrahur nga UNICEF, ka filluar fushatënkundër pirjes së duhanit me moton “Stop duhanit”. Fushata kundër pirjes së duhanit, ecila ka nisur në Tiranes e që më pas do të vazhdojë edhe në qytete tjera të Shqiperiseka për qëllim vetëdijesimin e qytetarëve për dëmet që ua shkakton duhanpirja. Ndërkaqorganizatorët shprehën të brengosur, për trendin e rritjes së kësaj dukurie, sidomos tekmoshat e reja.Fushata kundër pirjes së duhanit ka filluar me aktivitete të ndryshme simbolike ngafëmijët e Qendrës Kulturore të Tiranes. Pankarta me mbishkrime kundër duhanit,organizimi i meçit të boksit, ku protagonist të këtij dueli ishin “zemra” dhe “cigarja”, sidhe bartja zvarrë e një cigareje gjigante, ishin disa performanca simbolike të anëtarëvetë kësaj qendre.Po ashtu në kuadër të kësaj fushate ishin përgatitur edhe broshura dhe mesazhe nëformë cigareje, të cilat u shpërndaheshin qytetarëve në Sheshin “Nëna Tereza”. Ndryshe, në bazë të disa statistikave të bëra nga Instituti i Shëndetësisë, UNICEF-i dheinstitucione tjera tregon se numri i duhanpirësve posaçërisht tek të rinjtë është në rritje. Ky fakt është brengosesh dhe fushatat e tilla janë të mirëseardhura, duke ditur faktin senë vendin tonë konsumimi i duhanit është mjaftë shqetësues.
Instagram Instagram

Categories

eseshkolle.blogspot.com. Powered by Blogger.

Find Us On Facebook

Random Posts

Social Share

Recent comments

Pages

Most Popular

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR
BLEJME DHE RIPAROJME

Popular Posts

Blog Archive

Labels