IBRA SERVIS

IBRA SERVIS
KOMPIUTER - LAPTOP - SMARTFON - TABLET

Popular Posts



Tema: Kërkesa pedagogjike e psikologjike ndaj letërsisë për fëmijë;


Ç’është Pedagogjia:
Ç’është Psikologjia:
 
·        Një sistem idesh mbi botën; një sistem reagimi ndaj botës.
·        Letërsia si kutia magjike e botës dhe letërsia si reagim.
·        Letërsia në emër të secilit.

Pedagogjia:
·        edukimi dhe pedagogjia

Sipas Frojdit:
·        sipas Frojdit edukimi i fëmijës është linear ku uni merr kontrollin mbi instiktet. Shoqërohet me konflikte.

Sipas Foucault:
·        sipas Foucault pedagogjia janë mjetet teorike praktike të kulturës ku ai ( individi) bën pjesë.
·        Pedagogjia si çlirim ose si liri
·        Pedagogjia humaniste dhe dialektike
·        Pedagogjia abstraguese( abstragon për të harruar realitetin).

Abstragimi si estetikë:
·        Pedagogjia dhe zhvillimet në shkencë.

Sipas Deëeyt:
·        Deëey-it, edukimi është shkencë, që fillon me empirizmin, konkretësinë, pragmatizmin, përvojën, eksperimentin, qëndrimin kritik dhe më pas me progresivitetin.
·        Kemi disa lloj pedagogjish: eksperimentale, speciale, didaktike, historike, të të rriturve, ndërkulturore, të krahasuar, fëminore.

Sipa Brunerit:
·        Bruner është autori i cili i dha rëndësi të veçantë proceseve njohëse dhe rolit të edukimit në këtë aspekt.
( pedagogjia)

Sipas Moro:
·        Pedagogjia dhe utopia, Tommaso Moro (utopi- vend ideal).1500.pedagogjia, utopia dhe iluminizmi në Rilindjen e madhe europiane, kur lindi edhe Robinson Kruzo.

   Sipas Benjamin:
·        Benjamin e sheh utopinë te Fëmijëria.

Sipas Capitini:
·        Capitini lidhjen midis edukatorit dhe të fëmijës, ai e sheh fëmijën si prirje ndërsa edukatorin si profet.

Pedagogjia dhe prirjet e saj:


·        Pedagogjia e krishterë.
·        Pedagogjia laike( Marks- Deëey-Gramski)
·        Pedagogjia (edukim, arsim, formim), zhvillim, interes, loja, diversitet, pavarësi, krijimtari, trupësi, afektivitet, socialiteti,pedagogjia dhe arsyeja.
·        Pedagogjia dhe kompleksiteti.
·        Pedagogjia midis njeriut, shoqërisë dhe kulturës. Këtu shihet lidhja midis pedagogjisë dhe psikologjisë. Dallimet midis arsyes dhe dëshirës. Piaget dhe konstruktivizmi. Asimilimi, përshtatja, të dhënat, inteligjenca superiore, etj.

Sipas Vigovskit:
·        Vigovski edukimi nga konteksti social.

Referimi është marrë nga libri: Manual i Pedagogjisë, ISP 2003. Franco Frabboni, Franca Pinto Minerva



1.  Nisu nga komenti per Pipi Çorapegjatën të autores suedeze Astrid Lindgren.
2.  Xhani Rodari : Libri i gabimeve.
3.  Funksionet e letërsisë për fëmijë. (Zbavitës, njohës, edukativ).

·        Bota dhe nxitimi si dukuri
·        Pasoja e kësaj shmangia e burimit koherent të ngrohtësisë për fëmijët.
·        Zëvendësimi i këtij burimi me librin
·        Të tjera si libri: televizori, kompjuteri, etj
·        Si ndikon libri te fëmijët? Çfarë sjell ai? Largon mërzinë, shmang mungesën e identitetit, pafuqinë, nihilizmin.
·        Konstatime mbi të lexuarit: libri të jep përgjigje për pyetje të tilla: kush je ti? shto disa pyetje. Shembuj.
·        Funksionet e letërsisë për fëmijë


·        Fillimisht funksionet e letërsisë së përgjithshme
·        NJOHËSE
·        EDUKATIVE
·        ESTETIKE,ETIKE
·        ARTISTIKE


·        Funksionet:
·        Transmeton informacion
·        Cilat janë fushat për të cilat jep informacion
·        Letërsia si mjet komunikimi marrësi dhënësi kodi mesazhi
·        Bëj skemën
·        Funksioni estetik
·        Funksioni hedonistik, kënaqësia lidhet me antikitetin hedonizmi ose në fjalorin e psikologjisë( Sadik H. Lala)
·        Funksioni ndryshe argëtues, zbavitës.
·        Orientohu te vepra; Princi i vogel i Exyperi. dhe Portokalli Fluturues.
·        Merru me elementin e të qeshurës dhe elementin e lojës.
·        Të pajisurit me dije është funksion njohës( kaloje)
·        Meditimi mbi atë cka lecxon na jep funksonin edukativ( kaloje)
·        Trajtojmë veçantë disa lloj funksionesh
·        Zbavitës.
·        Dëfrimi ose argëtimi
·        Çfarë thotë një fënijë kur i kërkon prindit një libër dhe ato ose ne e pyesim: përse e do? asnjë fëmijë nuk thotë; e dua se më edukon, por e dua se ëështë i bukur, sepse më pëlqen, etj etj shto këtu...
·        A. n. Berisha thotë; kuptimësia duhet të dalë nga loja. shqyrto këtu dykuptimësinë...
·        Disa autorë të letërsisë për fëmijë shprehen pikërisht mbi këtë gjë:
·        Mark Krasniqi: fëmijët para së gjithash duan lojën dhe argëtimin. Letërsia që shkruhet për ta duhet para së gjithash t’u ofrojë këtë lloj kënaqësie...
·        Toni i ciltër
·        Spontaniteti
·        Vetvetishmëria
·        Loja, loja si argëtim i vjetër sa bota
·        Ndalu te paganizmi, është proces jo akt
·        Sot është efekt edhe efekt
·        Pjesë e estetikës së letërsisë për fëmijë
·        Serioziteti dhe loja në realizëm
·        E ashtëquajtura letërsi serioze, Rilindja e jep së pari këtë tregues, I Pari është Hilë Mosi që shkruan për fëmijë me nota humori. Për të një lojë ka nevojë për dy anë. P.sh:
-      shoqe eja tue këndue
-      duertë e tue epmi mue;
-      dy këndej dy andej
-      rreth e rrotull në vend kthej këtu kemi një lojë, që shndërrohet në valle.

Qamil Guranjaku:
·        lodrat,P.sh- Kali:
-      hante pinte
-      tok me mue
-      edhe pinte ujë ne krue
-      pastaj dilnim e shëtisnim...
·        kombinimi te poezia: kukulla
-      mblodha shkopin në një sukull dhe kështu ë bëra kukull porsi nuse bukuroshe dhe e vura në një qoshe
·        raportet: p.sh: erdhi dimri vap e vap godasin, n’topa bore fmija
·        disa vërr rrëshkasin n’akull mu ke vija
·        apo raportet midis fëijës dhe natyrës, fëmijës dhe kafshës,merr portokallin fluturues.
·        Pas lufte, loja dhe puna; fëmija luan dhe pastaj arrin aty ku duhet.
·        Kolë Jakova te poezia, Balonat
- Balona e mjerë
- Përkundet në erë
- Ne si pilotët
- E manovrojmë
- Dhe e shpëtojmë
·        Loja karakterizohet nga dyanshmëria, por edhe kombinimi, po edhe nga arti i fjalës
·        Loja ka rëndësi sepse zotëron një varg cilësish të afërta me modelet e tij të lojës perceptimi dhe krijimi i veprave artistike kërkon një sjellje të vecantë-sjellje artistike e cila ka një varg veçorish të përbashkëta me modelin e lojës.

·        Mark Krasniqi
-      mbrëmë babadimër
-      me sitë në dorë
-      gjithë natën e gjatë
-      ka situr borë
-      n’mëngjes natyra
-      ka gdhirë me vel
-      si nuse e re
-      si zanë n’zabel.

* Kulla e buburrecit
Mua më çudit bleta punëtore
Që se hap një ëmbëltore
Në qoftë se ajo ka nevojë
Në dyqan të saj unë do të punoj

·        Dukuritë e natyrës dhe loja
·        Puna dhe ljoja
·        Humori
·        E qeshura dhe fëmija
·        Befasia në tëqeshur
·        Humori i ngrohtë dhe elastik
·        Ku i gjejmë rrënjët e humorit në folklor
·        Madje në lojërat pagane në vallet
·        Humori si shëndet
·        Humori dhe mesazhi
·        Humori dhe asimilimi i mesazhit
·        Humori dhe mosha
·        Humori dhe ironia
·        Dy ndarjet e letërsisë në varësi të humori:
-      Humori dhe tërë përmbajtja
-      Humori dhe një pjesë e veprës
-      Humori dhe burimi: situata, batuta, personazhi
-      Humor çapkën, naiv, shpërjesëtimet e realitetit, anekdodik, artificial, non sens, fantastik,
-      Humoi mund të jetë pjesë e të gjitha gjinive.


Literatura:

1-     A. Bishqemi. Teoria e letërsisë për fëmijë.
2-     Teoria e letërsisë. Z. Rrahmani.
3-     Edukimi estetik. Shileri
4-     Udhëtimet e Guliveri. XH. Suift
5-     Princi i vogël, Exyperi
6-     Portokalli fluturues, Galtung
Instagram Instagram

Categories

eseshkolle.blogspot.com. Powered by Blogger.

Find Us On Facebook

Random Posts

Social Share

Recent comments

Pages

Most Popular

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR
BLEJME DHE RIPAROJME

Popular Posts

Blog Archive

Labels