IBRA SERVIS

IBRA SERVIS
KOMPIUTER - LAPTOP - SMARTFON - TABLET

Popular Posts



Tema: Vlerat e mesazheve të letërsisë për fëmijë;

  1. Llojet e mesazheve
  2. Mënyra e dhënies
  3. Mesazhi titull
  4. Vlera etike dhe estetike të mesazhit
  5. Komenti i mesazhit


A- Ç’ është mesazhi:

1- kuptimi i përgjithshëm i një vepre letrare
2- sasia e informacionit që jepet në një vepër letrare
3- ajo që kupton dhe merr lexuesi nga një vepër lerare

C- Skema e komunnikmit

Skema e Sosyrit: Shenja dhe Shënjuesi.

mesazhi përmban: Informacioni.emocionet,

B- Komente mbi mesazhin në kohë të ndryshme dhe nga rryma të ndryshme

mesazhi. ideja, kuptimi i veprës letrare.

së pari: Aristoteli.
Horaci; periudha romake, shek I.
Bualoi: klasicizmi.

mesazhi si pjesë e përmbajtjes.
mesazhi i lidhur me :
- temën
- problemin
- kompozicionin
- fabulën
- subjektin
- personazhet
- tregimtarin
- llojine zhanrit etj.

mesazhi dhe kritika letrare

kemi treshen: autor-vepër-lexues.
por kemi edhe; lexim- kritikë- poetikë

Kemi edhe funksionet e komunikimit: etik, etettik, shoqëror, poetik( kuptimor) ky  quhet ndryshe edhe aspekti i mesazhit.referencial- konteksti. emotiv- dërguesit
metalinguistik- i kodit; konotativ- i marrësit, fatik- përqendrimi te mesazhi ne vete.

D- Llojet e mesazheve
në varësinë e mësipërme.

Kritikë të ndrsyhëm për mesazhin:
shumica e teoricienëve:
  • letërsia është konceptuar si një looj mesazhi më i përcaktuar dhe më i organizuar se sa komunikimet e tjera të zakonshme.
  • teoria: tekst-autor,
  • 1- e cila e mbështet kuptimin e tekstit duke e lidhur atë me lelemnetin biografik.
  • 2- e cila e mbështet kuptimin e tekstit, në vlerat kulturore dhe historike.
  • 3- e cila e mbështet kuptimin e tekstit, në normat e leximit, duke privilegjuar lexuesin.
  • tekst - realitet
  • realiteti socila- politik, realiteti psikologjik. si tjetërsim
  • teksti dhe gjuha
  • sosyri: shenja dhe shënjuesi
  • formalizmi rus: këtu kemi kaliminnga poeti te poezia. shpjegoje dhe komentoje.
  • lidhja:mjet- funksion( gjuhë – mesazh)
  • kuptueshmërinë  elartë e ndihmon, diferencimi, semantika, gjuha, ritmni, sitaksa,
  • gjuhësia moderne: funksioni komunikues
  • sinkronia dhe diakronia, strukturë dhe funksion, përzgjedhja dhe seleksionimi, dominantja, sipas tyre te mesazhi shpie ekuivala që ripërtin realitetin.
  • stilisticienët; roli i lexuesit.
  • kritika e re anglo-amerikane; e shohin mesazhin si të pavarur nga autori dhe konteksti historik.
  • Ricards- teoria e vlerësimit: poezia është e aftë të na shpëtojë.
  • Eliot Thotë: letërsia e mirë( poezia) është e lidhur me mendimin.
  • konotacioni ( lidhjet e tyre) dhe denotacion.( lidhka me kuptimin në fjalor)
  • lidhja ikonik( kuptimi i drejpërdrejtë)-simbolik( figurativ)
  • 5 kodet e Barthes: kuptimi kalon nëpër 5 kode:
  • hermeneutik( enigma në teks), kodi semik( temat), kodi proaretik( veprimi dhe sjellja), kodi kulturor( informacioni socila dhe shkencor., kodi simbolik( kuptimet shumë valente),
  • Derrida dhe poststrukturalizmi: diferencë( ide përmbajtje, ose formë-mjet) dhe logocentrizëm( një filozofi referuese)
  • Leximi dhe interpretimi: kuptimi në një tekst vjen nga leximi. Kujto dhe shpjego mendimin kritik. metodat e leximit për këtë teori.
  • fenomenologjia, hermeneutika, recepsioni, interpretimi,
  • psikoanalitika: kutptimi është ëndërr ehapur ose ëndërr e fshehtë.
  • Teoritë marksiste: kuptimi social, etj.

Semiotika e një teksti:

  • Semiotika  e tekstit rrit kutueshmërinë, përkatësinë dhe dallueshmërinë.
  • Semiotika vë në dispozicion mjete të difrencuara për të kuptuar natyra të ndryshme tekstesh.
  • Semiotika e aplikuar
  • Semiotika si thënie dhe si këndvështrim
  • Semiotika dhe subjektiviteti.
  • V. Propp- mbeshtetet në krahasim dhe abstragim
  • dhënësi-objekti- marrësi, kalon në ndihmësi- subjekti-kundërshtari.
  • Greimas - sintaksë e funksioneve narrative.
  • Levi – Strauss- semantikë e thëllë. praninë e kuptimeve të thella.
  • Rrugëtimi Gjenerativ- rruga për të kuptuar me etapa një tekst.
  • Thënia: si thirrje, epoka nga vjen, subjekti i thënies, efekte të reales, kohët e thënies(unë tani, këtu). hapësirat( këtu tjetërkund), thënia si akt gjuhësor( so syri), thënia si fabul subjekt,
  • mesazhi dhe personazhi: ndërmjetësimi, rolet tematike,
  • mesazhi dhe këndvështrimi: kush flet, prej nga flet? distanca, perspektiva kohore, kundrimi, vlerësimi, perceptimi, njohja, etj.
  • mesazhi dhe oranizimi semantik: të kuptuarit struktural.
  • mesazhi dhe lexuesi. Interpretimi sipas Umberto Eko. semiotika e pakufizuar, përdorimi dhe interpretimi tekstit,
  • mesazho dhe kopetencate elexuesit: krhasuese, këndvështrimi,
  • Vetë tOltoi thotë: nëse do të me duhej të thoja me fjalë se cafrë kam dashur të them me Ana Kareninë, i bie ta rishkruaj përësëri.
  • mesazhi dhe kontekstualizmi i kohës
  • Genette dallon: historine, tregimin, narracionin.koha , mënyra, zëri,


E- Mënyrat se si ato jepen

F- Mesazhi titull

G- Vlera etike dhe estetike të mesazhit

K- Komenti i mesazhit

L- Lexime veprash me meazhe të ndryshme

Literatura:
1-   Teoritë moderne letrare. Fleresha Dado
2-   Metodate leximit dhe shkrimit akademik( CDE).
3-   Semiotika e tekstit. Dhurata Shehri
4-   Teoria e lEtersisë dhe Zejnullah rrahmani)
5-   Estetika( ali aliu, Xhemaludin Idrizi)



Instagram Instagram

Categories

eseshkolle.blogspot.com. Powered by Blogger.

Find Us On Facebook

Random Posts

Social Share

Recent comments

Pages

Most Popular

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR
BLEJME DHE RIPAROJME

Popular Posts

Blog Archive

Labels