IBRA SERVIS

IBRA SERVIS
KOMPIUTER - LAPTOP - SMARTFON - TABLET

Popular Posts

Çështë Astenia? 
 Astenia eshte zvogelim i forces muskulore.....

 Burimi: http://eseshkolle.blogspot.com/ 
NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL

Çështe Atonia? 
Atonia eshte prishja e tonusit muskulor.... 

 Burimi: http://eseshkolle.blogspot.com/ 
NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL

Si ndahen nyjat e trupit te njeriut?
Nyjat e trupit te njeriut ndahen ne 4 grupe: - Nyjat e kokes - Nyjat e trungut - te anesive te siperme - te anesive te poshtme dhe.....

Si ndahen nyjat e trupit te njeriut?
Nyjat e trupit te njeriut ndahen ne 4 grupe:
- Nyjat e kokes
- Nyjat e trungut
- te anesive te siperme dhe
- te anesive te poshtme


 Burimi: http://eseshkolle.blogspot.com/ NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL

Kush ben pjese ne eshtrat e kafkes? 
Eshtrat e kafkes jane (ossa cranii): 
 - Ashti ballor (os frontale).....

 - Ashti muror i tepes (os parietale)
 - Ashti zverkor (os occipitale)
 - Ashti temblor (os temporale)
 - Ashti shoshor (os ethmoidale) dhe 
 - Ashti pykor (os sphenoidale) 
 Burimi: http://eseshkolle.blogspot.com/ 
NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL

NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL

Kush ben pjese ne eshtrat e fytyres?
 Eshtrat e fytyres (ossa faciei):
 - Nofulla e siperme (maxila)

 - Nofulla e poshtme (mandibula)
 - Ashti qiellzor (os palatinum)
 - Ashti hundor (os nasale)
 - Ashti lotor (os lacrimale)
 - Ashti mollezor (os zygomaticum)
 - Guacat hundore (concha nasalis)
 - Pluari (vomer) dhe
 - Ashti nengjuhor (os hyoideum)
 Burimi: eseshkolle.blogspot.com 
NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL

NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL

Kush ben pjese te eshtrat e shtylles vertebrore? 
Eshtrat e shtylles vertebrore (columna vertebralis): - Unazat qafore (vertebrae cervicales) - Unazat kraherore (vertebrae thoracales) - Unazat e belit (vertebrae lumbales) - Unazat e kyqit- kerbishtit (vertebrae csacrales) - Unazat bishtore (vertebrae coccygea)

Eshtrat e shtylles vertebrore (columna vertebralis):
- Unazat qafore (vertebrae cervicales)
- Unazat kraherore (vertebrae thoracales)
- Unazat e belit (vertebrae lumbales)
- Unazat e kyqit- kerbishtit (vertebrae csacrales)
 - Unazat bishtore (vertebrae coccygea)
  Burimi: eseshkolle.blogspot.com 
NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL

NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL

Kush ben pjese ne eshtrat e kraherorit-gjoksit?  Eshtrat e kraherorit-gjoksit (thorax): - Derrasa e kraherorit - pazmori (sternum) - Brinjet (costae)...

 Eshtrat e kraherorit-gjoksit (thorax): - Derrasa e kraherorit - pazmori (sternum) - Brinjet (costae) 

 Burimi: eseshkolle.blogspot.com 
NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL

NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL
Oazat 

Oaza është vend pak i ulët ose gropë e cektë me ujë dhe me gjelbrim në shkretirë. Oazat krijohen nën 

ndikimin e erës, e cila me fuqinë e vet mekanike – fryrjen, vende-vende në shkretirat ranore krijon thellime, 
fundi i të cilave mbërrinë ujin nëntokësor, për këtë shkak në to shfaqen burime uji dhe liqene. 
Burimi: eseshkolle.blogspot.com

 NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL

NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL
Uji ne organizmat e gjalle 

Organizmi i njeriut gjate dites liron 1.5-2 litra uje, me se shumti permes urines. Ky uje kompensohet me ujin qe merret me ushqim dhe pije, dhe me ujin e krijuar pas oksidimit te molekulave organike. Uji eshte komponim kimik shume i perhapur dhe i domosdoshem per jete. Gjallesat jane te perbera kryesisht prej uji. Ai eshte perberes i domosdoshem i qelizave, indeve dhe lengjeve trupore. Uji i perben perafersisht 46-75% te peshes se trupit te njeriut Burimi: eseshkolle.blogspot.com 

NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL

NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL

Levizja e materieve ushqyese
Karakteristike themelore e gjallesave eshte kembimi intensiv i materies dhe i energjise me ambientin e jashtem. lexo me shume...
Ky kembim behet neper sisteme membranore, te cilat e rethojne dhe e ruajne integritetin e sistemit te gjalle. Levizja e materieve ushqyese neper membrana kryhet kryesisht permes ketyre proceseve: difuzionit, osmozes dhe transportit aktiv. Burimi: eseshkolle.blogspot.com
NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL

NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL
Vitamina A eshte e domosdoshme per rritje dhe pengon infektimin. Eshte e rendesishme edhe per pershtatshmerine e te te parit ne terr. Munegesa e kesaj vitamine shkakton terrin e pulave, sepse ne kete rast nuk mund te sintetizohet pigmneti rodopsina,
qe e ben pranimin e ngacmimeve te dites. Organizmi i njeriut e siguron permes ushqimit bimor ne forme te provitamines p.sh nga domatja, pemet (kajsia, pjeshka) mandej me mish (melqi, mish peshku), veze, qumesht dhe produkte qumeshti. Avitaminoza A mund te paraqitet te femijet te cilet ushqehen per nje kohe te gjate me amidon. Te te rriturit mund te paraqiten probleme me te parit, zvogelohet rezistenca e organizmit ndaj infektimeve etj.

Burimi:  eseshkolle.blogspot.com
NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL

NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL

                                            Zbulohet Dinozauri me i madh ne bote! 
Një specie e re dinosauri e zbuluar, bën rex Tyrannosaurus të duket si një vogëlush. Gjigandi i tmerrshëm, i cili ishte i gjatë pak më shumë se një pishinë 25 metra dhe aq i gjatë sa një ndërtesë dy-katëshe, peshonte rreth 59,000 kilogramë - më shumë se shtatë rexes T.. Dhe kafsha ishte ende në rritje, hulumtuesit raportuan më 4 shtator në "Raportet shkencore". Edhe pse krijesa kishte ngrënë bimë, madhësia e saj brutale dhe bishti trupmadh e bëri atë më të pranueshëm se çdo hamës të mishit. Ajo mund të ketë jetuar edhe deri në emrin e saj. E quajtur "Dreadnoughtus schrani" nga zbuluesit e saj, paleontologu Kenneth Lacovara i Universitetit Drexel në Filadelfia dhe kolegët e tij, ku emri i gjinisë së kafshës vjen nga fjala e vjetër "s'ka frikë nga asgjë." Dreadnoughtus ka jetuar 66.000.000-84.000.000 vjet më parë, gjatë periudhës së Vonë Kretak, në atë që është tani Argjentina. Kjo është kafsha më e madhe e tokës raportuar deri më sot. Hulumtuesit kanë nxjerrë dinosaurë tjerë masivë përpara, por mbetet fragmentare që atyre kafshëve të ju vlerësoheshin madhësitë e tyre të mëdha. Burimi: eseshkolle.blogspot.com 
 NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL

NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL

 OBJEKTIVAT: TE NJIHEMI ME RASTE TE NDRYSHME DHUNE . 
 TE NJIHEMI ME SHKAQET QE DERGOJNE NE DHUNE . 
 PASOJAT E USHTRIMIT TE DHUNES . 
 FORMAT E NDRYSHME TE DHUNES .
 REKOMANDIME PER PARANDALIMIN E DHUNE
S. 
 RAST
 “Ajo ishte mesuar me dhunen…ajo mendonte se ai kishte te drejte ta godiste ,ta ofendonte ,te sillej ashper me te .Ajo mendonte se ishte prone e tija dhe si e tille duhej te sillej.Valle nuk kane zemer burrat qe zevendesojne fjalen ”grua” me ”skllave’’.A nuk jemi njerez qe te gjithe .Pse duhet te ekzistoje pabarazia midis burrit dhe gruas .’’ – keshtu me thoshte mua shoqja ime. Me thonte se cdo vendim e merrte babai ,dhe nena qendronte ne heshtje si nje hije qe nuk vihej re.Ai e qortonte per cdo gje sado e kote te ishte ajo dicka.Nese ndokush ne familje kishte ndonje mendim ndryshe nga mendimet e tij duhej ta fshinin nga mendja …Sillen tamam sikur te ishin kukullat e tij .As nje pyetje nuk mund te benin, as nje mendim nuk mund te jepnin ,as nje ndjenje nuk mund te shfaqnin. E 
GODET GRUAN E TIJ SEPSE I THOTE :’’GJEJ NJE PUNE”.
 Qorton femijen e tij sepse thote se deshiron te shkoje ne shkolle .Valle a nuk eshte e dhimbshme te jetosh ne nje familje ku ti nuk je pjese e saj …ku ti je si ne nje burg .Nje familje ne te cilen edhe te qash nuk mundesh sepse te qortojne. Habitesh kur mendon sa egoiste mund te jene njerezit. Sa te keqinj dhe mizore …Mendimet e tij ishin ligj ne familje .Nuk kishte ndonje fjale prinderore ne fjalet e tij..cdo fjali ,cdo shprehje ishte ne menyren urdherore. Per sa kohe do vazhdoje kjo ,,,as shoqja ime nuk e di ,ajo nuk deshiron kete gje [e kush do ta deshironte ]por nuk guxon te beje asgje.Vazhdon te jete e trishtuar e mbyllur ne vetvete dhe e merzitur duke pritur per dicka qe mbase nuk do vije kurre.Duke pritur qe babai te mos ushtroje dhune mbi nenen e saj ,duke pritur qe babai ti thoje nje fjale te embel ,duke pritur dicka qe shume e kane por nuk e vleresojne . Dhuna nuk eshte nje problem vetem familjar por edhe shoqeror.Imagjino nje femije qe e sheh dhunen si dicka normale …ai sigurisht qe do mesohet me te dhe do vije momenti kur vete ai femije do ushtroje dhune dhe shuna do perhapet eshe me gjere.

 SHKAQET
 Ky viktimizim perforcohet nga gjendja ekonomike ,mentaliteti dhe tradita ,ndergjegjesimi jo I mjaftueshem I personave per dhunen ne familje etj .. 

 Ne nuk shqetesohemi kur nuk ka dhune ne familjen tone , nuk mendojme per dhimbjen qe ndjejne mijera njerez te dhunuar epse ndihemi sikur dhuna eshte larg shume larg kur ne te vertete dhuna eshte vetem nje hap larg nesh …ajo eshte ne zemren e gjithsecilit prej nesh ,ne duhet tia shkulim renjet asaj , nuk duhet ta pranojme dhunen ,sduhet ta fshehim . Askush ska te drejte ten a dhunoje as psikologjikisht as fizikisht.Ne jemi njerez siq jane njerez edhe burrat te cilet ndihen superiore ndaj grave dhe femijeve. Ky viktimizim perforcohet nga gjendja ekonomike ,mentaliteti dhe tradita ,ndergjegjesimi jo I mjaftueshem I personave per dhunen ne familje etj .. Ka ardhur momenti te hedhim poshte traditat dhe mentalitetet qe shkaterrojne individe dhe familje te ndryshme. 

 FORMAT E SHFAQURA http://eseshkolle.blogspot.com/
 Ne rastin tim dhuna shfaqet ne dy forma : dhun psikologjike dhe dhune fizike.

 Dhuna ne familje vazhdon te jete nje problem serioz ne shoqerine shqiptare me nje numer ne rritje te rasteve te raportuara dhe te viktimave. Shumica e vajzave dhe grave viktima i perkasin klasave me te pafavorizuara sociale, kane nje standard te ulet te arsimimit dhe vijne nga zona rulrale.Megjithate, dhuna ne familje nuk eshte e kufizuar tek keto grupe sociale, por i perket gjithe shoqerise, pavaresisht nga niveli i arsimimit ose gjendjes ekonomike. Te dhenat zyrtare nga ministria e punes tregojne se 1.998 raste jane regjistruar ne vitin 2010 dhe 1217 raste ne 2009.Se bashku me kete rritje te numrit te rasteve te raportuara eshte zhvillimi i aktiviteteve te punes per te garantuar mbrojtjen per viktimat dhe zhvillimin e strategjive te parandalimit . Ne 2010 kishte 1.230 kerkesa per gjykatat lokale per "mbrojtjen e menjehershme / urdhrat kufizuese" krahasuar me vetem 841 kerkesa te nje viti me pare. Ne analizimin e rasteve te raportuara eshte shfaqur nje faktor i perseritur: ai i nje anetari te familjes qe duan te ushtrojne pushtetin e tyre absolut mbi te tjereve. Kjo zakonisht ka te beje me sjelljen e nje burri ndaj gruas se tij apo edhe sjelljes se prinderve ndaj femijeve te tyre. Berja e bisedave me pak te veshtira.Ne qofte se flitet per kete dukuri ne Shqiperi eshte bere me e lehte ne keto vitet e fundit , kjo eshte bere e mundur gjithashtu ne saje te nje fushate kombetare te ngritur ne vitin 2000 nga nje seri e shoqatave dhe grupeve te komunitetit. Ata realizuan sloganin"Mos Hesht" qe ftonte opinionin publik per te diskutuar problemin. Qe atehere iniciativa te tjera e kane ndjekur edhe pse ajo qe duhet te theksohet me kete rast eshte se ato kane pasur me shume efekt ne zonat urbane.In shume zona periferike, sidomos ne veri te vendit, dhuna ne familje eshte ende diçka qe mbetet ne menyre rigoroze brenda mureve te familjes dhe konsiderohet si nje çeshtje private Dhuna ne familje vazhdon te jete nje problem serioz ne shoqerine shqiptare me nje numer ne rritje te rasteve te raportuara dhe te viktimave. Shumica e vajzave dhe grave viktima i perkasin klasave me te pafavorizuara sociale, kane nje standard te ulet te arsimimit dhe vijne nga zona rulrale.Megjithate, dhuna ne familje nuk eshte e kufizuar tek keto grupe sociale, por i perket gjithe shoqerise, pavaresisht nga niveli i arsimimit ose gjendjes ekonomike. Te dhenat zyrtare nga ministria e punes tregojne se 1.998 raste jane regjistruar ne vitin 2010 dhe 1217 raste ne 2009.Se bashku me kete rritje te numrit te rasteve te raportuara eshte zhvillimi i aktiviteteve te punes per te garantuar mbrojtjen per viktimat dhe zhvillimin e strategjive te parandalimit . Ne 2010 kishte 1.230 kerkesa per gjykatat lokale per "mbrojtjen e menjehershme / urdhrat kufizuese" krahasuar me vetem 841 kerkesa te nje viti me pare. Ne analizimin e rasteve te raportuara eshte shfaqur nje faktor i perseritur: ai i nje anetari te familjes qe duan te ushtrojne pushtetin e tyre absolut mbi te tjereve. Kjo zakonisht ka te beje me sjelljen e nje burri ndaj gruas se tij apo edhe sjelljes se prinderve ndaj femijeve te tyre. Berja e bisedave me pak te veshtira.Ne qofte se flitet per kete dukuri ne Shqiperi eshte bere me e lehte ne keto vitet e fundit , kjo eshte bere e mundur gjithashtu ne saje te nje fushate kombetare te ngritur ne vitin 2000 nga nje seri e shoqatave dhe grupeve te komunitetit. Ata realizuan sloganin"Mos Hesht" qe ftonte opinionin publik per te diskutuar problemin. Qe atehere iniciativa te tjera e kane ndjekur edhe pse ajo qe duhet te theksohet me kete rast eshte se ato kane pasur me shume efekt ne zonat urbane.In shume zona periferike, sidomos ne veri te vendit, dhuna ne familje eshte ende diçka qe mbetet ne menyre rigoroze brenda mureve te familjes dhe konsiderohet si nje çeshtje private erioz ne shoqerine shqiptare me nje numer ne rritje te rasteve te raportuara dhe te viktimave. Shumica e vajzave dhe grave viktima i perkasin klasave me te pafavorizuara sociale, kane nje standard te ulet te arsimimit dhe vijne nga zona rulrale.Megjithate, dhuna ne familje nuk eshte e kufizuar tek keto grupe sociale, por i perket gjithe shoqerise, pavaresisht nga niveli i arsimimit ose gjendjes ekonomike. Te dhenat zyrtare nga ministria e punes tregojne se 1.998 raste jane regjistruar ne vitin 2010 dhe 1217 raste ne 2009.Se bashku me kete rritje te numrit te rasteve te raportuara eshte zhvillimi i aktiviteteve te punes per te garantuar mbrojtjen per viktimat dhe zhvillimin e strategjive te parandalimit . Ne 2010 kishte 1.230 kerkesa per gjykatat lokale per "mbrojtjen e menjehershme / urdhrat kufizuese" krahasuar me vetem 841 kerkesa te nje viti me pare. Ne analizimin e rasteve te raportuara eshte shfaqur nje faktor i perseritur: ai i nje anetari te familjes qe duan te ushtrojne pushtetin e tyre absolut mbi te tjereve. Kjo zakonisht ka te beje me sjelljen e nje burri ndaj gruas se tij apo edhe sjelljes se prinderve ndaj femijeve te tyre. Berja e bisedave me pak te veshtira.Ne qofte se flitet per kete dukuri ne Shqiperi eshte bere me e lehte ne keto vitet e fundit , kjo eshte bere e mundur gjithashtu ne saje te nje fushate kombetare te ngritur ne vitin 2000 nga nje seri e shoqatave dhe grupeve te komunitetit. Ata realizuan sloganin"Mos Hesht" qe ftonte opinionin publik per te diskutuar problemin. Qe atehere iniciativa te tjera e kane ndjekur edhe pse ajo qe duhet te theksohet me kete rast eshte se ato kane pasur me shume efekt ne zonat urbane.In shume zona periferike, sidomos ne veri te vendit, dhuna ne familje eshte ende diçka qe mbetet ne menyre rigoroze brenda mureve te familjes dhe konsiderohet si nje çeshtje private
http://eseshkolle.blogspot.com/
NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL

NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL
 
 Në dhomat e godinës dykatëshe të muzeut, përmes objekteve pasqyrohet mënyra e jetesës së kësaj zone, mobilimet, veshjet, etj. Janë renditur dhomat në mënyrën sesi ato funksiononin duke të dhënë imazhin e një shtëpie të vjetër elbasanase, duke përfshirë gjithçka.Muzeu Etnografik lEXO ME SHUME
u krijua në vitin 1986 në shtëpinë e Sejdinëve e cila ishte ruajtur si monument tradite edhe pse pronarët e saj ishin cilësuar "armiq të popullit". Jo shumë larg sheshit të Bezistanit në qendër të qytetit kjo shtëpi është restauruar së fundi. Është një ndërtesë karakteristike me çardak, e veçantë në llojin e saj në trevën e Elbasanit, ajo është përcaktuar si simbol i shtëpive elbasanase. Në planin arkitekturor, banesa e ndërtuar në vitin 1870 ngjan me shtëpitë karakteristike të Beratit dhe Shkodrës, por ka shumë elementë që e bëjnë unike. Kati i parë i banesës, dikur magazinë për prodhimet bujqësore të familjes Sejdini, përbëhet nga tre dhoma dhe një sallon, në të cilat tani paraqiten vlerat e traditës popullore, por edhe dokumente historike me vlerë. Dhoma e punimit të leshit, dhoma e metaleve si dhe dhoma e tabakëve kanë zënë vend në këtë kat, duke i krijuar mundësi vizitorit që të njihet me kulturën dhe traditën vendase. Kati i dytë i muzeut përbëhet nga një korridor i madh, dhoma e punës së vajzave, dhoma e grave, dhoma e burrave dhe dhoma e nuses. Në numrin e madh të zejeve, që pasqyrohen në këtë muze, përmenden punimet e shajakpunuesve, qeleshepunuesve, kazazëve, punimet e opingarëve, e saraçëve, punimet e zilexhinjve, armëtarëve, argjendarëve, çibukçinjve, samarxhinjve, mullinjtë primitivë të vajit, si dhe guri mortor i legjionarit Mark Sabitis, monumenti që vërteton arkeologjikisht vendndodhjen e Skampis. Punonjësit e muzeut etnografik, shprehen se zejtaria në qytetin e Elbasanit nisi të zhvillohej në gjysmën e parë të shekullit të XVII-të. Gjithçka që ruhet në muze transmeton një mozaik të pasur vlerash, që pasqyrojnë tiparet etnografike të krahinës. Të gjitha këto janë realizuar me copa të kushtueshme, zbukuruar me motive vendase të thurura me gajtane dhe tel argjendi ose ari. Sipas tyre, kostumet e burrave dhe të grave që dalloheshin për bukurinë dhe elegancën çmoheshin shumë nga të huajt. Një dolloman apo xhybe e kategorisë së parë, që përdorej nga aristokracia, e punuar me copë kadife të kuqe të importuar, tregtohej përkundrejt një shumë të madhe. Në gjysmën e dytë të shekullit të XIX në punimin e kostumeve kombëtare përmenden mjeshtërit elbasanas Hasan Dilja, Tahir Kryemadhi etj. Ka ende familje që trashëgojnë zejet e vjetra, por pak prej tyre arrijnë ti realizojnë punimet ashtu siç bënin të parët e tyre. Mosrritja e krimbit të mëndafshit, humbja e tezgjahut apo edhe futja e teknologjisë kanë bërë që gjithçka të jetë tepër të vështirë për tu realizuar. Shtëpia apo banesa tiranase është nga tipet më të lashta, dhe nga mënyra e ndërtimit dhe e funksionimit nuk haset në qytetet e tjera të Shqipërisë.

Banesa tiranase, në fillimet e shekullit XVII, përbëhej nga një ambjent, 4-5m i lartë. Ajo quhej shtëpia e zjarrit (shpia e zjermit). Sipërfaqja e saj ishte 30-55m2, dhe forma drejtkëndore, zakonisht me përmasa 6x8m. E spostuar, rreth 2m larg një muri ishte vatra e zjarrit, (votra zjermit), që shërbente për gatim dhe për ngrohje. Ajo kishte formë drejtkëndëshe dhe ishte e ndarë në dy pjesë të shkallëzuara; në pjesën e ulët ndizej zjarri, ndërsa në pjesën e ngritur vendoseshin drutë. Të dyja pjesët ndaheshin nga dy gurë të ngulur në tokë, që quheshin carunj. Në trarët e tavanit kapej kamostra (zinxhir që përfundonte me çengelë ku vareshin enët e gatimit). Në vatër përdoreshin komjet, që ishin trekëndësha hekuri me këmbë, ku vendoseshin kazanë apo enë të tjera gatimi, për t’u zier apo pjekur ushqimi. Dyshemeja ishte prej dheu të ngjeshur, në nivelin e oborrit. Shtëpia ishte pa tavan dhe tymi dilte nëpërmjet tjegullave. Streha e çatisë ishte veçanërisht e gjerë, për të mbrojtur muret e qerpiçit nga shiu, dhe përpara derës dykanatëshe formonte një hajat të vogël. Në shtëpinë e zjarrit familja jetonte, ushqehej, priste miqtë dhe flinte. Banesa ditën ndriçohej nga dy ose katër baxha, një ose dy prej të cilave binin mbi vatër. Dritaret, një ose dy, nga ana derës kryesore, duhet të jenë futur më vonë. Në fund të oborrit ishte nevojtorja -banja, dhe poshtë saj gropa septike. Më tutje ndodhej ahuri dhe koteci i pulave. Shekuj më parë, natën, banesa ndriçohej nga pisha. Në Tiranë nuk është përdorur bishtuku në formën e tij klasike me bishtin e gjatë, por kandili (kanili). Tiranasit e vjetër më kanë treguar për kokmet prej teneqeje me vaj, (apo me voj, siç themi në dialektin tonë), me fitil dhe me një si bisht, (si i filxhanit). Më pas kokmet prej teneqeje u zëvendësuan me kokme prej qelqi. Më e vonshme ka qenë llampa me vajguri, e cila mund të kishte një pasqyrë të rrumbullakët, përballë poçit të gjatë, të qelqit, për të shtuar dritën me pasqyrimin e saj. Kur tiranasve u duhej të dilnin natën, ata merrnin me vete fenerin për të ndriçuar rrugën. Kjo situatë vazhdoi, deri në vitet ’20 të shekullit të shekullit të kaluar, kur qyteti filloi të ndriçohej nga energjia elektrike. Pranë vatrës ishte një pjesë e ngritur dhe e shtruar me dërrasa, që shërbente për ndejtje dhe për fjetje. Më vonë rreth vatrës shtroheshin hasrat, ku uleshin anëtarët e familjes. E gjithë dhoma ishte e rrethuar me sergjenë, të cilët mund t’i krahasojmë me etazherët. Aty vendoseshin enët e gatimit: kushonat -tenxheret, qepshja, gjyma të madhësive të ndryshme, kuzet -tepsitë, fteret -tiganet, tava e dheut, vorbja për zierjen groshës -fasuleve, xhezvja e kafes, mytia -dybeku, për përgatitjen e djathit dhe tlynit -gjalpit. Buka gatuhej në magje, që ishte një tip govate, dhe piqej në tepsi. Për të siguruar një pjekje më të mirë, tepsitë apo tavat mbuloheshin me saç, i cili ishte një lloj kapaku bakri. Por, simite (bukë) mund të blije edhe në furrat private. Në Tiranë, simiteve u thonin parur, dhe ky emër kishte mbetur nga koha kur simitet kushtonin një pare. Në dhomën e zjarrit nuk mungonte dymleku -vedeni, i cili përhapte erë të mirë dhe hahej në dimër. Kupaci ishte një “tas” druri me kapak, i cili përdorej për të ruajtur ushqimin në udhëtim. Shtëpia tiranase ndërtohej me qerpiç dhe me breza druri. Qerpiçi, (tullat e baltës të thara në diell), përgatitej në vendin e ndërtimit me kallëp druri. Ai ishte i leverdisshëm nga pikëpamja ekonomike dhe me veti shumë të mira termoizoluese. Muret e qerpiçit ndërtoheshin 0,60-0,70m të gjerë. Qerpiçët lidheshin me llaç balte të përzierë me kashtë. Brezat e drurit viheshin çdo 0,7-1 metër lartësi dhe përbëheshin nga dy binarë, një nga brenda e një nga jashtë. Ata siguronin fortësinë dhe qëndrueshmërinë ndaj lëkundjeve sizmike. Themelet ndërtoheshin me gurë lumi. Banesa tiranase suvatohej nga brenda dhe nga jashtë me llaç balte, dhe lyhej me gëlqere. Shtëpia tiranase me një ambjent ka qenë zhdukur në qytet prej kohësh, por gjendej akoma në fshatra (si p.sh. në Mullet) deri në vitet ’60, ’70 të shekullit XX7. NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL

NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL
 Historia është shkencë shoqërore e cila studion të kaluarën e shoqërisë njerëzore.Bazohet në të mbledhurat e dokumenteve dhe materialeve të shumta të cilat grombullohen nga arkeologoët ,studjuesit e lëvruesit. lEXO ME SHUME...



Ajo ndahet në: 
• Historia parahistorike
 • Historia antike
 • Historia mesjetare 
• Historia moderne
 • Historia bashkëkohore
 ANTIKITETI NDAHET NE :
 1. Periudha qytetare ilire ( shek. V – I Para eres sone ) Permendim themelimin dhe zhvillimin e qyteteve dhe shteteve ilire . Fillon me qëndrat e para protourbane ilire dhe qytetet koloni në territorin ilir. Në tematikën e studimit të kësaj periudhe përfshihet sistemi urbanistik i qytetit dhe organizimi politk në faza të ndryshme zhvillimi, pa lënë jashtë dhe veprimtarinë ekonomike, prodhimin dhe shkëmbimin.
 2. Periudha romake ( shek. I para eres sone – III te eres sone ) Përfshirja e Ilirisë në Perandorinë Romake pati rrjedhojat e veta. Problemet kryesore që trajtohen janë të lidhura me ndryshimet që pasuan pushtimin romak të Ilirisë së Jugut. Në fushën e antikitetit janë ndërmarrë gërmime në një varg vendbanimesh të fortifikuara dhe qytete ilire. 3. Antikiteti i Vonë (shek. IV-VI te eres sone ) eshtë një periudhë historike e mbushur me ngjarje të vrullshme dhe mungesë stabiliteti nga dyndjet e barbarëve. Kjo ka bërë që të ndërmerret një punë intensive kërkimore dhe studimore për të hedhur dritë mbi problemet kryesore që shtrohen për këtë periudhë, nga të cilët më i rëndësishmi është problemi i vazhdimësisë iliro-shqiptare. Me mesjetë nënkuptojmë periudhë të historisë evropiane ndërmjet lashtësisë (rreth vitit 600) dhe kohës së Re (duke filluar midis viteve 1453 dhe 1517). Mesjeta krijoi periudhën e mesme në një ndarje skematike të historisë evropiane në tre "epoka": Qytetërimi klasik i lashtësisë, Mesjeta dhe Kohët moderne. Mesjeta e Evropës Perëndimore fillon me mbarimin e Perandorisë Romake perëndimore (qv. 5) deri në ngritjen e monarkive, fillimit të kërkimeve tejdetare, ringjalljes së humanizmit, dhe Reformimi Protestant që filloi në vitin 1517. Të gjitha këto ndryshime shënojnë fillimin e periudhës së hershme moderne që solli Revolucionin Industrial.Forma zotëruese ekonomiko - shoqërore e mesjetës ishte feudalizmi. 
KRAHASIMET MES ZHVILLIMEVE EKONOMIKE , POLITIKE E KULTURORE NE PERIUDHEN E ANTIKITETIT E MESJETES ZHVILLIMET EKONOMIKE NE ANTIKITET: 
 1) Tek ilirët ishte e zhvilluar blegtoria, bujqesia, gjuetia dhe peshkimi. 
 2) Ne shek. VIII-VII p.e.sonë prodhimi metalurgjik i hekurit arrin zhvillimin e tij të plotë tek ilirët, i përqendruar kryesisht në qendrat zona e Mirditës dhe e Matit, ku janë përcaktuar edhe vendet e shkrirjes së bakrit, si zona e Kukësit, ajo e Korçës, e njohur për punimin e metaleve që në kohën e bakrit dhe të bronzit etj.
 3) U zhvilluan marrëdhëniet ekonomike ndërfisnore, si edhe midis popullsisë ilire dhe atyre të vendeve fqinje ose më të largëta.
 4) Dallojne prodhimet e ndryshme të zejtarisë greke apo imitacionet lokale të modeleve të tyre, stolitë e tipave italikë ose qelibarin me prejardhje nga Baltiku. 
 5) Përparimet që u bënë në degët e ndryshme të ekonomisë gjatë epokës së hekurit sollën ndryshime edhe në vetë strukturën e shoqërisë ilire. Baza e këtyre ndryshimeve u bë prona private, e cila filloi të shfaqet tek fiset ekonomikisht më të zhvilluara.



 NE MESJETE
 1) Arbri u bë bërthama e trojeve shqiptare në të cilën në mënyrë më konsekuente e intensive u zhvilluan proceset ekonomike, politike, kulturore e psikologjike, që plazmuan qenien historike të kombit shqiptar. 
 2) Me të drejtë, studiues si M. Shuflai, K. Jireçek, G. Prinzig, M. Angold, e kanë vlerësuar këtë territor si "bërthamën e trojeve shqiptare". 
 3) Peshën kryesore në veprimtarinë ekonomike e zinte blegtoria, kurse kultivimi i arave kufizohej në lugina e në ngastra të ngushta. 
4) Karakteristikë e këtyre zonave ishte mobiliteti (lëvizshmëria) periodike e një pjese të popullsisë të lidhur kryekëput me ekonominë blegtorale dhe që përcaktohej nga ndërrimi i kullotave, nga mali në verë, në fushat bregdetare gjatë stinës së dimrit (tranzumanca). 



ZHVILLIMET POLITIKE NE ANTIKITET: 
1) Rendi politik në Apoloni e Dyrrah kishte në fillim karakter oligarkik. 
2) Pushteti i takonte një pakice me prejardhje aristokrate. 
 3) Shumica dërrmuese e popullsisë, ashtu edhe ilirët, duke mos bërë fjalë për skllevërit, nuk gëzonte të drejta në qeverisjen e qytetit. 
 4) Zhvillimi i vrullshëm ekonomik i Dyrrahut dhe i Apolonisë në shek.VI-V shoqërohet me ndryshime në rendin shoqëror e politik të dy kolonive, si rrjedhim i një lufte të ashpër sociale e politike. 
 5) Me zgjerimin e prodhimit zejtar dhe të shkëmbimit të mallrave me ilirët dhe me Greqinë, u pasuruan dhe u forcuan ekonomikisht shtresat tregtare e zejtare të kolonive. 
 6) Këto shtresa dolën tani si forca të pavarura në arenën politike kundër grupit oligarkik, me synimin për të marrë pushtetin dhe për ta përdorur atë në dobi të interesave të tyre. 
7) Kolonitë helene u vendosën në Iliri në rrethanat e marrëdhënieve të ngushta ekonomike me ilirët, fuqizimi i mëtejshëm i kolonive përkon me lindjen e qyteteve ilire dhe me formimin e shtetit ilir. 
 8) Nuk kanë munguar edhe konfliktet midis ilirëve dhe kolonive, me sa duket, si rrjedhim i shpërdorimeve të kolonistëve në marrëdhëniet me ilirët dhe për kufijtë midis tyre. 
 9) Këto morën forma të armatosura në luftën e Apolonisë me qytetin ilir Thronion rreth mesit të shek.V dhe në luftën e ilirëve kundër Isës më 385 p.e.sonë. 



 NE MESJETE:
 1) Ndonëse mbetej gjithnjë provincë bizantine, Shqipëria i humbi lidhjet e drejtpërdrejta me Perandorinë pas dyndjes e kolonizimit sllav në Ballkan. 
 2) Po zhvilloheshin struktura autonome të qeverisjes. 
 3) Në qendrat e mëdha dallojne njerëz me ndikim e pushtet, përfaqësues të aristokracisë vendase (arkondët), të cilët luajnë rol gjithnjë e më të dukshëm në zhvillimet politike të vendit.
 4) Zbehja e rrezikut arab, në lindje, dhe perkeqësimi i situatës në zotërimet bizantine në Ballkanin Perëndimor dhe në Italinë e Jugut, si rezultat i sulmeve të sllavëve e të frankëve, e shtyu Perandorinë Bizantine të kalojë në një organizim të ri administrativ në këto treva, në atë të themave qe bazohej në thelb në rekrutimin e një ushtrie vendase në radhët e fshatarësisë së lirë, e cila në këmbim të tokës, ofronte shërbimin ushtarak. 
 5) Në krye të themës qëndronte strategu i emëruar drejtpërdrejt nga perandori bizantin, i cili përqendronte në duart e tij si pushtetin ushtarak, ashtu edhe atë civil. Pas tij vinin funksionarë vartës, si pretori, nënstrategët, kartularët, klisarkët etj.



 ZHVILLIMET KULTURORE NE ANTIKITET:
 1) Kultura ilire ishte një kulturë autoktone që u krijua në truallin historik të ilirëve, në procesin e formimit të vetë etnosit ilir, mbi bazën e zhvillimit të brendshëm social-ekonomik të shoqërisë ilire dhe pa dyshim edhe të marrëdhënieve me popujt fqinjë. 
 2) Tiparet themelore të saj janë shprehur në arritjet më të rëndësishme të ilirëve në fushën e zhvillimit të tyre ekonomik e shoqëror, në mënyrën e të jetuarit dhe të kuptuarit të botës që i rrethonte, në mënyrën e të pasqyruarit të kësaj bote në artin e botëkuptimin e tyre. 
3) Ilirët flisnin një gjuhë te veçantë indoevropiane, e dnryshme nga e popujve te tjere , janë konstatuar elemente të përbashkëta sidomos me trakishten.
 4) Arti ilir në periudhën e hershme të hekurit karakterizohet me stilin e tij dekorativ të theksuar të epokës së bronzit, por lulëzimin e arrin në fillim të epokës së plotë të hekurit. 
 5) Një kult tjetër shumë i zhvilluar tek ilirët, sidomos tek ata të krahinave jugore, ishte dhe gjarpri si simbol i pjellorisë si totem, si qenie mbrojtëse nga syri i keq (apotropeike) etj. Ilirët besonin edhe në ekzistencën e fuqive mistike. 
 6) Vendosja e varreve në tuma përreth një varri më të hershëm të pasur dhe qendror, si dhe shoqërimi i të vdekurit në varr me objekte të ndryshme, tregon se tek ilirët e periudhës së hershme të hekurit ishte i zhvilluar dhe kulti i të parëve, si edhe besimi mbi jetën e përtej varrit. 


NE MESJETE:
 1) Përfshirja e trevave të banuara nga stërgjyshërit e shqiptarëve në Perandorinë Bizantine më 395 solli si pasojë, ndër të tjera, edhe dobësimin e shkallëshkallshëm të ndikimit perëndimor (romak). 
 2) Këto rrethana bënë të mundur që popullsitë vendëse të këtyre trevave t’i shtonin e t’i forconin kontaktet dhe marrëdhëniet e drejtpërdrejta midis tyre. 
3) U ndërpre procesi i romanizimit të mëtejshëm të atyre popullsive, por u zhvillua edhe një rrymë konvergjence.
 4) Pati ndryshime me karakter te pergjithshem gjuhesor e dialektor që hapën rrugën për kalimin e shkallëshkallshëm nga parashqipja a ilirishtja jugore në një gjuhë cilësisht të re, që po e quajmë shqipja e lashtë a arbërishtja. 
5) Rol të rëndësishëm në veprimtarinë kulturore dhe arsimore në mesjetë luajti kisha e krishterë. Roli i saj si udhëheqëse shpirtërore shpjegohet nga fakti se krahas burimeve ekonomike, kisha pati në dorë monopolin e kulturës dhe përgatitjen e inteligjencies së kohës.
 6) Shumica e njerëzve të cultures ishin thuajse pa përjashtim klerikë. Në duart e klerikëve ishin filozofia e letërsia, arsimi dhe artet. Si qendra të propagandimit të doktrinës fetare, të arsimit dhe të veprimtarisë kulturore-artistike shërbyen manastiret ortodokse e katolike, krahas të cilave vepronin aktivisht edhe “kurjet” peshkopale.

 BURIMET E SHKRUARA GREKE DHE ROMAKE PER ILIRINE 
Lajmet e para mbi fiset Ilire dhe vendin e tyre i gjejmë që në monumentet më të hershme të letërsisë helene, që në poemat e Homerit e të Hesiodit. Në poemat e Homerit gjejmë edhe disa që kanë për subjekt historinë e Ilirisë, p.sh. poema mbi pjesëmarrjen e paioneve në luften e Trojes , për lokalizimin e vendbanimeve të tyre, për pjellorin e tokës së thespoteve (Epirit), etj. Duke folur për pjesëmarrjen e ilirëve paionë në luftën e Trojës kundër ahejve, Homeri i barazon prijësit e tyre ushtarakë, që vinin nga “Paionia pjellore” me prijësit e ahejve dhe të trojanëve. Këto janë lajmet e shkruara më të vjetra që kemi për historinë e Ilirisë. Interesi i shkrimtarëve grekë për trevat e Ilirisë dhe ilirët u shtua sidomos në shek. VI-V para e.sonë, kur në brigjet lindore të Adriatikut u themeluan kolonitë e para helene si Dyrrahu, Apollonia, Buthroti, etj. Lidhjet e ngushta që mbanin këto qytete me metropolet, si edhe ardhjet e shpeshta të udhëtarëve e tregtarëve grekë për t'u njohur e tregtuar me vendet e pasura me minerale si edhe me prodhime blegtorale e bujqësore të Ilirisë, bënë që në këtë kohë bota greke të merrte njohuri më të plota e të sakta për ilirët e Ilirinë. Burimet e shkruara dhe ato arkeologjike dëshmojnë se, gjatë kësaj periudhe, ilirët merreshin si dhe më parë kryesisht me bujqësi dhe me blegtori.Jo rastësisht, krahina të veçanta ilire, si Paionia dhe Thesprotia, përmenden që në eposin homerik si vende frytdhënëse dhe pjellore, d.m.th. të përshtatshme për kulturat bujqësore. Hesiodi, shkrimtar grek i shek. VIII-VII p.e.sonë, do ta cilësojë gjithashtu si shumë pjellore fushën e Helopisë, ndërsa sipas historianit grek Hekateut (fundi i shek. VI-V p.e.sonë), në Iliri kishte krahina që prodhonin deri dy herë në vit. Krahas bujqësisë, në Iliri, veçanërisht në zonat bregdetare të saj dhe në krahinat e ulëta kodrinore me klimë të butë, qenë kultivuar dhe rrushi e ulliri. “I ngrohtë dhe frytdhënës ka qenë ky vend, shkruan historiani dhe gjeografi grek Straboni në veprën e tij “Gjeografia” (shek. I e.sonë); ai është plot me ullishta dhe vreshta”, vijon ky autor, përveç disa krahinave të pakta ku toka është fare e ashpër. Tek ilirët ishte e zhvilluar edhe blegtoria, madje në krahinat e brendshme malore ajo përbënte bazën kryesore të ekonomisë së tyre. Hesiodi duke e cilësuar Helopinë si një fushë shumë pjellore dhe me livadhe të gjera, shton se ajo është e pasur me tufa delesh dhe me qé këmbëharkuar, ndërsa Pindari, do ta vlerësonte, në shek. V p.e.sonë, këtë krahinë si ushqyese të shkëlqyeshme të gjedhit. Hekateu gjithashtu bën fjalë për kullota të pasura të Adrias (krahinë bregdetare e Ilirisë), dhe për bagëtinë e saj me pjellori të lartë. Si te ky autor i hershëm, ashtu dhe tek të tjerët, që përsërisnin më vonë këto njoftime, ato shpesh paraqiten të veshura me hollësira fantastike. Ilirët shfrytëzonin në këtë periudhë edhe bletët, prej të cilave ata siguronin mjaltin dhe dyllin. Sipas Aristotelit, taulantët e përdornin mjaltin edhe për të bërë një lloj pijeje të ngjashme me atë të verës së ëmbël dhe të fortë. Kujdesi që tregonin ilirët për mbarështimin e bagëtisë vihet re edhe nga tregimi i Aristotelit për kriporet e autariatëve dhe ardianëve. Konfliktet e shpeshta midis këtyre dy fiseve për këtë kripore, shprehin shqetësimet e blegtorëve ilirë lidhur me këtë produkt shumë të vlefshëm për jetën e gjësë së gjallë. “Kripa, - thotë Aristoteli, - u duhet atyre për kafshët, të cilave ua japin dy herë në vit, përndryshe shumica u ngordh”. Në veprat e gjeografëve dhe historianëve të mirënjohur grekë të shek. VI-V para e.sonë si Hekateu, Herodoti dhe në mënyrë të veçantë Thukididi, ne gjejmë të dhëna, megjithëse nganjëherë të shkurtra e të shpërndara, shumë të rëndësishme me karakter historiko-gjeografik, etnografik dhe ekonomik për Ilirinë në periudhën e formimit të shoqërisë së hershme me klasa dhe të lindjes së formacioneve të para shtetërore. Nuk është, pra, aspak e rastit që pikërisht në këtë kohë (shek. IV-II para e.sonë) të shtohen në mënyrë të ndjeshme të dhënat burimore mbi historinë e Ilirisë. Për fat të keq një pjesë e madhe e veprave, që përmbanin këto të dhëna kanë humbur. Të tilla janë p.sh. veprat e Theopompit, Agatharhidit, historitë e fushatave të Filipit II dhe Aleksandrit të Maqedonisë kundër ilirëve, Historia e Pompe Trogut, "Historia e Epirit" e Proksenit, bashkëkohës i Pirros etj. Vlerën e madhe që do të kishin këto vepra si burime të dorës së parë për historinë e ilirëve në epokën e lulëzimit më të madh të tyre ekonomiko-shoqëror e politik-kulturor e tregojnë më së miri veprat e shkrimtarëve të mëvonshëm si Diodori i Siqelisë, Kurt Rufi, Plutarhu, Arriani, Atheneu, Justini, etj., të cilët kanë shfrytëzuar këta autorë më të lashtë dhe na kanë kumtuar pjesë të shkëputura, shpesh herë shumë të shkurtuara e të gjymtuara, nga shkrimet e tyre. Për fat të keq nuk janë të pakta edhe ato raste kur nga veprat historike të ruajtura kanë humbur pikërisht ato libra e kapituj që trajtonin kryesisht ngjarje të zhvilluara në trevën e Ilirisë në këtë kohë. Ndër shkrimtarët e vonë, ai që u interesua seriozisht për historinë e shekujve të mëparshëm dhe në veprën e të cilit ne gjejmë të dhëna me vlerë për qëndresën e ilirëve kundër pushtimit romak në kohën e Augustit, është Dion Kasi, i cili megjithëse nuk shkëlqen nga fryma kritike, mbetet gjithmonë një gjurmues i mirë. Një burim tjetër që flet për historinë e rezistencës kundër pushtimit romak është edhe Historia e Velei Paterkulit, dëshmitar i disa prej këtyre ngjarjeve, i cili me ngjyra të gjalla pikturon tablonë e kësaj epoke historike të luftës së ilirëve kundër pushtuesve romakë. Mjaft interesante eshte vepra gjeografiko-historike e Strabonit e cila si burim për njohjen e krahinave ilire, ka jo vetëm shfrytëzimin e gjerë nga ana e tij e disa gjeografëve më të vjetër por edhe në vetë përshtypjet e tij personale që ai grumbulloi në udhëtimet e tij të gjate. Për periudhën fill mbas pushtimit romak rëndësi të madhe kanë edhe fjalimet e letrat e oratorit romak Ciceronit, si dhe komentarët e Jul Cezarit, veçanërisht komentari mbi "Luftën civile", një pjesë e së cilës u zhvillua në Iliri. Në mes të shkrimtarëve që na kanë lënë të dhëna për Ilirinë e kësaj kohe, janë gjithashtu gjeografët Pompon Mela e Klaud Ptolemeu. Vepra e këtij të fundit është më e rëndësishmja për epokën romake dhe njëra nga më të rëndësishmet e kohës antike. Megjithëse në veprën e tij ka shumë pika të errëta dhe pasaktësira, numri i madh i emrave të fiseve dhe vendbanimeve që na i kumton Ptolemeu, duke i shoqëruar këto edhe me kordinatat përkatëse gjeografike, përbën një bazë të rëndësishme për studimin e Ilirisë në shek. I-II të eres sonë. Ketu kemi disa rreshta ne te cilat Homeri flet per Iliret tek Iliada dhe Odiseja :
HOMERI
Iliada
libri XXI, rradhët 150-161
"Kush je ti prej burrave qe kundër meje guxon të vish?
Është fatëkeq ai djalë që mërinë time kundërshton"
Atij menjëher ju përgjegj i biri i shkëlqyer i Pelegonit
"O Peleid zemërgjërë, për fisin tim pse pyet?
Jam nga Paionia pjellore dhe e largët,
burrave paionëheshtëgjatë ju prij; kam
njëmbëdhjet ditë që kam ardhur në Ilion
Fisi i im vjen prej Aksit me rrjedhë të gjërë
(prej Aksit që me ujë shumë të mirë tokëm vëshon)
që lindi Pelegonin, shtizorin e përmendur; prej këtij thonë
se Linda unë. Tashti të luftojmë o Akil i ndritur".
Odisea
libri XIX, rradhët 270-277

Unë tani mora vesh kthimin e Odiseut
diku, në tokat pjellore të thespotëve
jeton dhe sjell thesare të shumta dhe të çmueshme
Kështu më tha mreti i thespotëve.
i cili pasi u bëri fli perëndive të pavdekshëm
kishte pregatitur një anije të shpejtë dhe bashkë me njerëz e kishte nisur
për të çuar Odiseun në atdheun e tij.





 NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL
Instagram Instagram

Categories

eseshkolle.blogspot.com. Powered by Blogger.

Find Us On Facebook

Random Posts

Social Share

Recent comments

Pages

Most Popular

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR

BLEJME IPHONA TE BLLOKUAR
BLEJME DHE RIPAROJME

Popular Posts

Blog Archive

Labels