Trashëgimia Shpirtërore
Trashëgimia kulturore jomateriale shpirtërore, nënkupton praktikat, paraqitjet, shprehjet, gjuhën, njohuritë dhe krijimtarinë popullore, si dhe veglat, objektet, artizanatin dhe hapësirat kulturore që bashkëshoqërojnë ato, që bashkësitë, grupet dhe, kur është rasti, individët i pranojnë si pjesë përbërëse të trashëgimisë së tyre kulturore. Kjo trashëgimi kulturore jomateriale, përcjellë brez pas brezi, është krijuar në shekuj e në vijimësi nga bashkësitë dhe grupet në funksion të mjedisit të tyre, të ndërveprimit të tyre me natyrën dhe të historisë së tyre, dhe u jep atyre ndjenjën e identitetit dhe vazhdimësisë, duke ndihmuar kështu për promovimin e respektit për diversitetin kulturor dhe të krijimtarisë tradicionale njerëzore.
Në trashëgiminë kulturore shpirtërore (jomateriale) bëjnë pjesë :
1. Përdorimi i gjuhës në veprat letrare. 2. Folklori gojor i ruajtur në kujtesë, i shkruar ose i regjistruar. 3. Folklori vokal, koreografik dhe instrumental. 4. Zakone dhe doke tradicionale. 5. Besime dhe bestytni të traditës. 6. Zejet e ndryshme tradicionale.
Trashëgimia kulturore jomateriale shpirtërore, nënkupton praktikat, paraqitjet, shprehjet, gjuhën, njohuritë dhe krijimtarinë popullore, si dhe veglat, objektet, artizanatin dhe hapësirat kulturore që bashkëshoqërojnë ato, që bashkësitë, grupet dhe, kur është rasti, individët i pranojnë si pjesë përbërëse të trashëgimisë së tyre kulturore. Kjo trashëgimi kulturore jomateriale, përcjellë brez pas brezi, është krijuar në shekuj e në vijimësi nga bashkësitë dhe grupet në funksion të mjedisit të tyre, të ndërveprimit të tyre me natyrën dhe të historisë së tyre, dhe u jep atyre ndjenjën e identitetit dhe vazhdimësisë, duke ndihmuar kështu për promovimin e respektit për diversitetin kulturor dhe të krijimtarisë tradicionale njerëzore.
Shembuj te trashigimis kulturore shpirterore europjane.
1-Opera dei Pupi
( Opera e Puppets ; sicilian : Òpira RI pupi ) është një kukull përfaqësim teatrale e poezive frankë romantike si Kënga e Rolandit ose Orlando Furioso që është një nga traditat karakteristike kulturore të Sicili . Anët e karrocat e gomarit janë të dekoruar me ndërlikuar , skena pikturuar ; këto tregime të njëjta janë miratuar në teatrot tradicionale kukull shfaqur marionettes bërë me dorë prej druri . Opera e kukullave dhe traditës siciliane e cantastorî ( këngëtarë e tregime ) janë të rrënjosura në traditën rapsod provansal në Sicili gjatë sundimit të Frederick II , e Shenjtë Romake perandorit , në gjysmën e parë të shekullit të 13-të. Një vend i madh për të parë të këtij arti kukull është teatro kukull e Palermo, Sicili .
teatrit Sicilian kukull dei Opera pupi u shpall në vitin 2001 dhe të gdhendur në vitin 2008 në listat e Trashëgimisë Kulturore të UNESCO-s e paprekshme .
Sot, janë vetëm disa trupa që ruajnë traditën . Ata shpesh kryejnë për turistët . Megjithatë , nuk ka më janë familjet e mëdha historike të marionnettists , si greko të Palermos ; Canino i Cinisi ; Penale , Trombetta dhe Napoli e Catania , Pennisi dhe Macri e acireale , Profeta e Licata , Gargano dhe Grasso e Agrigento . Dikush mund të , megjithatë , admirojnë mbledhjen më të pasur të marionettes në Museo Internazionale delle kukull Antonio Pasqualino dhe në të Museo Etnografico Siciliano Xhuzepe Pitre në Palermo . Marionettes të tjera të bukura janë në shfaqje në Civico Vagliasindi Museo në Randazzo .
2-Vegla muzikore e ‘’fujares’’-sllovaki
Fujara ( shqiptimin Sllovake : fujɑrɑ ) lindi në Sllovaki qendrore si ngjyrim fipple flaut barinjsh i madh i sofistikuar Folk -së e dizajnit unik . Kjo është teknikisht një kontrabas në klasën tub darje .Duke filluar 160-200 cm të gjata ( 5'3 " - 6'6 " ) dhe tuned në A, G , dhe F. Ajo ka tre vrima ton të vendosura në pjesën e poshtme të trupit kryesor . Shëndoshë është prodhuar nga një fipple në fund e sipërme të trupit kryesor të fujara . Ajri është i çoi në fipple përmes një tub më të vogël paralel , të quajtur vzduchovod në sllovakisht ( që do të thotë " kanal të ajrit " ) , montuar në trupin kryesor të instrumentit . Ndërsa është e mundur për të luajtur frekuencën themelor në fujaras , teknikë normale e lojës është i bazuar në overblowing instrumentin . Për shkak të raportit të saj aspekt ( gjatësi të madhe kundrejt diametër të vogël të brendshëm ) , e overtones krijuar një leje për të luajtur një shkallë diatonik duke përdorur vetëm tre vrima e ton . Fujara është luajtur në këmbë , meinstrument mbajtur vertikalisht , zakonisht braced kundër kofshën e djathtë .
Dizajni atipike prodhon një , timbër të thellë meditues . Stolitë janë shtuar tradicionalisht të melodive bazë , të cilat zakonisht ndodhin në mënyrë mixolydian . Dy lloje të zakonshme të stolitë janë prefuk ,overblowing shpejtë të një shënim të vetëm , nga sllovakisht : prefukovať , që të kaloj me vrull ; dhe rozfuk , një ujëvarë zbritëse i ngjyrime , nga sllovakisht : rozfúkať , të shpërndaj .
Tradicionalisht ,fujara u luajtur nga barinjtë për rekreacion . Sot ,fujara ka lëvizur nga fusha të barinjve në fazën e festivaleve folklorike në qytetet sllovake të Východná dhe Detva . Instrumenti ka lënë edhe Sllovakinë dhe është luajtur në të gjithë botën ; veçanërisht nga aficionados e flauta vendas në Evropën Perëndimore dhe Amerikën e Veriut . Pavarësisht kësaj ,Fujara ka ende për të fituar popullaritet apo njohje shumë jashtë Sllovakisë . Më shpeshfujara është një instrument solo , por ansamble e dy ose tre fujaras kanë qenë të njohur të ekzistojnë , të tilla si familja Kubinec ose trio Javorová Húžva .
Fujara u shpall në listën e UNESKO-s nga kryeveprat e trashëgimisë gojore dhe jomateriale të njerëzimit në vitin 2005 . "Fujara dhe Muzika e saj ", u shpallen në Listën e Përfaqësuesit e Trashëgimisë Kulturore Jomateriale e Njerëzimit nga UNESCO në vitin 2008 .
3-Polifonia gjorgjiane
U shpallnë 2008 nga Përfaqësuesit Listën e Trashëgimisë Kulturore Jomateriale e njerëzimit ( fillimisht shpallur në vitin 2001 )
Të kënduarit popullor ka një vend shumë i çmuar në kulturën e Gjeorgjisë . Kënduar Polyphonic , në gjuhën gjeorgjiane , është një traditë laike në një vend gjuha dhe kultura e të cilëve shpesh kanë qenë të shtypur nga pushtuesit . Ekzistojnë tri lloje të polifonisë në Gjeorgji : polifonia komplekse , e cila është e zakonshme në Svaneti ; Dialogu polyphonic mbi një sfond bas , të përhapura në rajon Kakheti në Gjeorgji Lindore ; dhe polifonia kontrast me tri pjesë të improvizuara pjesërisht këndohen , karakteristike e Gjeorgjisë perëndimore . Kënga Chakrulo , e cila këndohet në ceremonitë dhe festivale dhe i takon kategorisë së parë , dallohet nga përdorimi i tij i metaforës dhe yodel saj, krimanchuli dhe një " këndojë gjel -së " , interpretuar nga një këngëtar mashkull këngëtar me zë fals . Disa nga këto këngë janë të lidhura me kultin e grapevine dhe datë shumë prapa në shekullin e tetë . Këngët tradicionalisht mbytur të gjitha fushat e jetës së përditshme , duke filluar nga puna në fushat (Naduri , e cila përfshin tingujt e përpjekjeve fizike në muzikë ) për këngë në kurimin e sëmundjeve dhe të Krishtlindjeve Carols ( Alilo ) . Himnet liturgjike bizantine inkorporuar edhe traditën gjeorgjian polifonike në atë masë sa që ata u bë një shprehje e rëndësishme e saj .
Duke vuajtur më parë mangësitë e politikave socialiste kulturore , muzikë tradicionale gjeorgjiane është e kërcënuar tani nga eksodi rural , si dhe nga rritja e suksesit të muzikës pop . Në shumë arkivat e gjen regjistrimet e këngëve polifonike nga fillimi i shekullit të njëzetë ; këto regjistrime janë , megjithatë , jo të sigurt të mjaftueshme për të garantuar ruajtjen afat-gjatë .
Trashëgimia Shpirtëror
Trashëgimia kulturore jomateriale shpirtërore, përcjellë brez pas brezi, është krijuar në shekuj e në vijimësi nga bashkësitë dhe grupet në funksion të mjedisit të tyre, të ndërveprimit të tyre me natyrën dhe të historisë së tyre dhe u jep atyre ndjenjën e identitetit dhe vazhdimësisë, duke ndihmuar kështu për promovimin e respektit për diversitetin kulturor dhe të krijimtarisë tradicionale njerëzore.
Iso-Polifonia Shqiptare
Nga greqishtja e vjetër fjala polifoni do të thotë shumëzërësh, kështu polifonia është një gjini e folklorit shqiptar që interpretohet nga dy a më shumë zëra.
Polifonia shqiptare, si një vlerë e pamohueshme e folklorit shqiptar e krijuar prej brezash nga populli ynë, e ndajmë në dy zona kryesore ku ajo interpretohet në polifoninë toske dhe polifoninë labe të cilat kanë karakteristikat e tyre të veçanta në mënyrën se si interpretohet. Nisur nga këto vlera të pamohueshme të polifonisë shqiptare në trashëgiminë tonë shpirtërore por dhe në atë botërore, më 25 nëntor 2005, ajo u shpall “Kryevepër e trashëgimisë gojore e njerëzimit”, mbrojtur nga UNESCO.
Trashigimia kulturore shpirterore europiane .
Trashigimia kulturore shpirterore europiane perbehet nga dukuri qe perfshijn traditat,folklorinletrar dhe muzikor dhe shprehjet gojore ,shfaqet popullore dhe spektakel, praktikat sociale ,ritualet dhe ngjarjet festive , artizanatin tradicional etj.
Trashigimia kulturore shpirterore europjane ndahet ne disa kadegori:
1-dukurit e folklorit muzikor dhe koreografik,
2-shfaqet popullore ose fetare,ritual dhe ato teatrore.
3-format e artizanatit tradicional.