Sot bota po shkon gjithnje e me teper drejt globalizimit, prandaj Shqiperia  perpiqet gjithashtu te beje ndryshime ekonomike e strukturore qe ne te ardhmen  te ece ne te njejten rruge, ne te cilen perparojne edhe vendet e tjera.  Zhvillimi i teknologjise, arsimit, forcimi i institucioneve financiare dhe  shtimi i llojshmerise se sherbimeve te tyre, po bejne gjithnje e me te mundur  konkurencen ne treg te gjithnje e me shume subjekteve.
 Nuk eshte shume e veshtire (aspak e pamundur) te kerkohet te gjendet  teknologjia e perparuar e kohes dhe specialistet me te afte te tregut. Sot po  shkurtohet gjithnje e me teper koha qe ndan shpikjet nga perdorimi i tyre per  permiresime teknologjike. Por me gjithe keto mundesi, jo te gjithe subjektet qe  hyjne (veprojne) ne nje treg jane te suksesshme. Pervec faktoreve te tjere, nje  nga problemet themelore qe sjellin sukses apo deshtim, eshte edhe perdorimi i  suksesshem ose jo i njerezve. Ne shumicen e rasteve ne praktike, ata  konsiderohen si kosto ne prodhim apo sherbime, jo si burim.
 Koha po tregon se njerezit jane burimi me i rendesishem i biznesit. Kapitali  njerezor eshte potenciali me i madh konkurrues ne ditet e sotme dhe te  funksionoje si i tille, duhet t’i krijohen kushte qe secili individ te mund te  perdore karakteristikat personale per te dhene maksimumin.
 Ky objektiv kerkon vec bonsensit, nje predispozicion te madh nga ana e  drejtuesve per te njohur natyren njerezore, faktoret qe i bejne njerezit te  sillen ne nje menyre te caktuar ne mjedisin e punes, vecorite individuale te  secilit. Pra kerkohen njohuri per te kuptuar dhe shpjeguar dhe deri ne nje fare  mase, parashikuar sjelljen njerezore.
 Sjellja e njeriut nuk eshte e rastit. Ajo eshte shkakesore dhe e drejtuar nga  nje qellim i caktuar, qe individi mendon se eshte ne te miren e vet. Ndryshimet  mes individeve bejne qe ne situata te ngjashme njerezit te veprojne ndryshe nga  njeri-tjetri. Megjithate ka disa elemente thelbesore qe qendrojne ne themel te  sjelljes se individeve. Keto elemente te perbashketa jane shume te rendesishme  sepse lejojne parashikueshmeri te sjelljes njerezore qe qendrojne ne baze te  disa shkencave te tilla si psikologjia, pedagogjia dhe te profesioneve  perkatese.
 Me ose pa ndergjegjje, gjate gjithe jetes mundohemi te “lexojme” te tjeret.  Pra, vezhgojme c’bejne te tjeret, perpiqemi te shpjegojme arsyen e ketyre  veprimeve dhe te parashikojme c’do bejne ne rrethana te caktuara. Ne kete proces  jane zhvilluar disa pergjithesime qe ndihmojne te kuptojme c’bejne ose c’do te  bejne te tjeret. Keto pergjithesime jane arritur nepermjet vezhgimit, te  ndjerit, pyetjes, degjimit, te lexuarit, etj. Pra te kuptuarit vjen ose direkt  nga eksperienca ose nga eksperienca e te tjereve.
 Sa te sakta jane pergjithesimet qe secili prej nesh ka ne mendje? Mbeshtetja  e tyre me shume ne intuite sesa ne fakte, ben qe shume here te jene te gabuara,  prandaj duhet nje metode per te studiuar sjelljen.
 Meqenese sjellja eshte e parashikueshme, duhet nje studim sistematik i saj ne  pergjithesi per te bere parashikime te sakta. Me studim sistematik kuptojme  njohjen e lidhjeve mes shkakut dhe pasojes dhe nxjerrjen e konkluzioneve te  bazuara ne evidencen shkencore. Studimi sistematik zevendeson intuiten ose  “ndjenjen” ne gjykimin e gjerave. Sigurisht, kjo nuk do te thote se ato fenomene  ne kuptimin e te cilave kemi arritur me ane te nje gjykimi jo sistematik dhe  intuitiv, mund te jene te gabuara. Ate qe nje person e gjykon si “te ditur”  shpesh eshte kunder versionit te nje tjetri per shembull, udheheqesit lindin apo  krijohen? Konflikti ne nje grup eshte gjithmone nje gje e keqe apo mund te rrise  produktivitetin e tij? Ju keni pergjigje per keto dhe gjithe njerezit qe nuk  kane studiuar per kete problem do japin pergjigje te ndryshme. Nje nga  objektivat e lendes eshte qe t’ju nxise te kaloni nga pikpamjet intuitive per  sjelljen, ne nje analize sistematike, me qellim qe kjo e fundit te rrise  efektivitetin tuaj ne shpjegimin dhe parashikimin e sakte te sjelljes. Ne nuk  jemi te interesuar per sjelljen ne pergjithesi, por per sjelljen e individeve ne  organizate. Per kete vjen ne ndihme “Sjellja organizative”.
 Sjellja organizative eshte nje fushe studimi qe heton ndikimin qe individet,  grupet dhe strukturat kane mbi sjelljen ne organizate, me qellim qe kjo dije  (njohuri) te zbatohet per permiresimin e efektivitetit te organizates.
 Duke qene nje fushe studimi, sjellja organizative ka trungun e vet te dijeve.  
 Sjellja organizative eshte dije e zbatuar. Ajo zbaton njohurite e fituara per  individet, grupet dhe per strukturen e organizates mbi sjelljen, me qellim qe te  beje organizatat te punojne me efektivitet. Sjellja organizative sjelljen e  njerezve ne nje organizate dhe se si kjo sjellje ndikon mbi veprimtarine e  organizates. Meqenese sjellja organizative lidhet direkt me mjediset e punesimit  (jo bashkimet vullnetare, etj.), ajo e studion sjelljen te lidhur me punen,  mungesat ne pune, projektimin dhe ndryshimin e puneve, qarkullimin,  produktivitetin, veprimtarine njerezore dhe menaxhimin.
 Sjellja organizative perqendrohet ne studimin e problemeve thelbesore te  motivimit, sjelljes udheheqese, pushtetit, komunikimit mes personave, struktures  se grupit, te mesuarit, perceptimit, proceseve ndryshuese, projektimit te punes,  stresit ne pune, etj.
 Studimi i sjelljes organizative ndihmon ne zhvillimin e aftesive parashikuese  per sjelljen e individeve ne organizate. Kush deshiron te beje karriere ne kete  fushe duhet patjeter te dije te parashikoje sjelljen dhe ta perdore kete dije ne  menyre te kuptimshme per t’i bere organizatat efektive.
 Ne shpjegimin e sjelljes njerezore ne organizate ka pak parime universale.  Shkencat fizike (kimia, fizika, astronomia) i lejojne studiuesit qe te bejne  pergjithesime. Qeniet njerezore jane shume komplekse, ato nuk jane te ngjashme.  Kjo kufizon mundesine per te bere pergjithesime te thjeshta e te sakta: Dy  persona te ndryshem sillen ndryshe ne te njejten situate dhe sjellja e nje  individi ndryshon ne situata te ndryshme.
 Por kjo sigurisht nuk do te thote qe nuk mund te jepen shpjegime relativisht  te sakta per sjelljen njerezore apo te behen parashikime relativisht te vlefshme  per te.
 Sjellja organizative eshte nje shkence e aplikuar. Ajo eshte ndertuar mbi  kontributin e nje numri disiplinash te sjelljes. Fushat kryesore qe kane  kontribuar jane: psikologjia, sociologjia, socio- psikologjia, antropologjia dhe  shkencat politike.
 Psikologjia eshte shkenca qe perpiqet te mase, te shpjegoje dhe nganjehere  edhe te ndryshoje sjelljen e njerezve dhe kafsheve. Ne qender te vemendjes se  psikologeve eshte kuptimi i sjelljes se individit. Kryesisht kontributi i  studiuesve te kesaj fushe per sjelljen organizative konsiston ne teorite e te  mesuarit, te personalitetit, te perceptimit, te efektivitetit te udheheqjes, ne  shpjegimin e nevojave dhe forcave motivuese, te kenaqesise ne pune, te proceseve  te marrjes se vendimeve, te vleresimit te performances, te matjes se qendrimeve,  te vleresimit te teknikave te marrjes ne pune, te projektimit te punes dhe  stresit ne pune.
 Sociologjia perqendrohet kryesisht ne sistemet shoqerore brenda te cilave  individi kryen role te ndryshme. Pra sociologjia i studion njerezit ne lidhje me  njeri-tjetrin.Sociologet kane kontribuar ne studimin e sjelljes se grupit ne  organizate, vecanerisht ne organizaten formale dhe komplekse. Disa nga konceptet  kryesore ku sjellja organizative ka perfituar nga kontributi i sociologjise jane  dinamika e grupit, kultura e organizates, teoria e struktures formale te  organizates, teknologjia e organizates, burokracia, komunikimi, pushteti,  konflikti, etj.
 Psikologjia sociale eshte nje fushe studimi brenda psikologjise, qe shkrin  koncepte nga psikologjia dhe sociologjia. Ajo perqendrohet ne ndikimin e  njerezve tek njeri-tjetri. Nje nga fushat kryesore qe ka terhequr vemendjen e  studiuesve te psikologjise sociale eshte ndryshimi , i cili studiohet per  menyren se si mund te zbatohet dhe se si mund te pakesohen pengesat qe zakonisht  kane njerezit per ta pranuar ate. Kontributet kryesore te kesaj fushe qe i  interesojne sjelljes organizative jane matja, kuptimi dhe ndryshimi i  qendrimeve, modelet e komunikimit, menyra se si aktivitetet e grupit mund te  kenaqin nevojat e individit dhe proceset e marrjes se vendimeve ne grup.
 Antropologjia studion shoqerite per te mesuar per qeniet njerezore dhe  aktivitetet e tyre. Studimet antropologjike mbi kultura dhe mjedise te ndryshme  kane ndihmuar qe te kuptohen dallimet ne vlerat thelbesore, qendrimet dhe  sjelljen e njerezve te ndryshem ne vende te ndryshme dhe brenda organizatave te  ndryshme. Shume prej njohurive per kulturen e organizates, mjedisin e  organizates dhe dallimet midis kulturave kombetare, kane rrjedhur nga studimet e  antropologeve apo nga perdorimi i metodologjive te tyre te studimit.
 Shkenca politike studion sjelljen e individeve dhe grupeve ne nje mjedis  politik. Nder ceshtjet me interes per sjelljen organizative jane ato qe lidhen  me strukturimin e konfliktit, ne shperndarjen e pushtetit dhe se si njerezit  manipulojne pushtetin per interesat e tyre personale. Nen kendveshtrimin qe edhe  organizatat jane njesi politike, kontributi i shkencave politike ndihmon qe te  shpjegohen dhe parashikohen me saktesi sjelljet e njerezve ne organizate.
 Sjellja organizative dhe disiplinat e tjera shume afer saj
 Sjellja organizative ka vite qe po merr fytyre te plote si nje disipline  akademike. Ajo ka lidhje te ngushta dhe pika takimi me disa disiplina te tjera  te cilat gjithashtu studiojne organizaten dhe njeriun brenda saj. Konkretisht,  sjellja organizative lidhet ngushte me “teorine e organizimit” (ndertimit,  funksionimit te strukturave organizative), me teorine per “zhvillimin dhe  ndryshimin e organizates” dhe me teorite per “menaxhimin e personelit dhe  burimeve njerezoren’.
 Sjellja organizative sic u munduam te shpjegonim me siper, bazohet ne modele  teorike te shkencave te sjelljes qe perqendrohen ne kuptimin dhe shpjegimin e  sjelljes se individit dhe grupit ne organizata. Teoria e organizimit ka prirje  qe te jete me shume me orientim makro sesa sjellja organizative dhe eshte  kryesisht e perqendruar ne projektimin dhe ndertimin e strukturave te  organizates. Megjithate, edhe disa koncepte te strukturave perfshihen ne  Sjelljen organizative. Teoria e zhvillimit te organizates, eshte me makro dhe me  e aplikueshme sesa sjellja organizative. Per disa koncepte te ndryshimit dhe  zhvillimit te organizates perfshihen edhe ne sjellje organizative. Nga ana e  vet, disiplinat e personelit dhe te burimeve njerezore kane nje karakter me  aplikativ sesa sjellja organizative.
 Ne praktiken e organizatave gjen menaxhere te burimeve njerezore te emeruar  me kete titull, njekohesisht ka edhe manaxhere shitjesh, te prodhimit, te  finances, te projektit, etj. Edhe ketyre u duhet te dijne te shpjegojne e  parashikojne sjelljen e njerezve me te cilet punojne (vartesve). Pra pavaresisht  se nuk kane ne titullin e tyre te punes fjalen “personel’, apo “burime  njerezore”, perseri u nevojiten njohuri nga sjellja organizative. Kjo e fundit,  ne vetvete perfaqeson vetem ate pjese te menaxhimit qe kuptohet nen  kendveshtrimin e sjelljes, pra jo gjithe menaxhimin. Sepse menaxhimi realizohet  edhe duke marre ne konsiderate konceptet qe lidhen me proceset, anen sasiore  llogaritese, sistemet dhe teorite e rastit. Pra sjellja organizative nuk ka si  qellim qe te perfaqesoje gjithe menaxhimin.
 Metodat e studimit ne sjelljen organizative
 Rastet e studimit
 Rasti i studimit eshte nje analize e thelluar e nje situate te caktuar. Ne  nje rast studimi, individi, apo grupi, apo organizata, pra njesia e analizes ne  studim, pershkruhen gjere e gjate. Burimi kryesor i informacionit per rastet e  studimit eshte vezhgimi, i mbeshtetur sipas rastit edhe nga intervistat dhe nje  permbledhje e dokumentave dhe te dhenave.
 Rasti i studimit ka mangesite e veta. Ai eshte i hapur ndaj keqkuptimeve dhe  interpretimeve jo te sakta qe vijne si rrezultat i subjektivitetit te  vezhguesit. Lexuesi i nje rasti studimi, eshte i detyruar te shohe materialin  nen driten e atyre pjeseve te realitetit qe vezhguesi ka zgjedhur dhe te atyre  qe ka vendosur te lere jashte. Rastet e studimit jane shume te pasura me detaje  dhe informacion. Kjo nga ana e vet, ndikon ne pergjithsueshmerine e  konkluzioneve te nxjerra prej tyre. Rastet e studimit nuk mund te sherbejne per  te provuar apo hedhur poshte nje hipoteze te caktuar, sepse ne pergjithesi eshte  e paaresyeshme te nxirren konkluzione nga nje rast i vetem. Nga ana tjeter, nuk  mund te injorohet analiza e thelluar qe mund te kryhet bazuar ne nje rast  studimi.Ato jane nje mjet shume i mire per te filluar kerkimet dhe per te  vleresuar problemet praktike te jetes se organizates.
 Studimi ne praktike
 Per te bere nje studim ne praktike, zgjidhet nje grup njerezish te cilet  perfaqesojne ne menyren me te sakte te mundur nje grup me te madh, nisur nga nje  ose disa karakteristika te paracaktuara. Ky grup i nenshtrohet vezhgimit  nepermjet pyetesoreve dhe intervistave. Rrezultatet e ketyre tefundit  permblidhen e perpunohen, duke nxjerre ne fund konkluzione te cilat konsiderohen  te vlefshme jo vetem per grupin qe u studja por per te gjithe grupin e madh te  njerezve ne te cilin ben pjese.
 Studimi ne praktike i nje grupi perfaqesues eshte sigurisht me pak i  kushtueshem sesa intervistimi nje per nje i gjithe anetareve te nje komuniteti  apo popullsie.
 Studimi ne praktike ka disa te meta. Se pari, studimi me shume tregon  perceptimet dhe qendrimet e personave qe studiohen sesa sjelljet e tyre. Se  dyti, intervistuesit kane prirje te thone (pergjigjen) ato gjera qe mendojne se  kerkojne te degjojne intervistuesit dhe jo cfare mendojne ne te vertete. Se  treti, meqenese studimet ne praktike perqendrohen ne nje problem te caktuar, nuk  mund te japin te dhena te thelluara qe te lejojne te studiohet problemi ne  teresi. Se fundi, pergjithesueshmeria e te dhenave te nxjerra eshte gjithmone  funksion i saktesise ne te cilen grupi i zgjedhur perfaqeson grupin e madh  (popullsine konkrete).
 Eksperimenti laboratorik
 Ne nje studim laboratorik, studiuesi krijon nje mjedis artificial. Pastaj ai  manipulon nje variabel te pavarur ne kushte te kontrolluara. Pas vezhgimeve  perkatese, meqenese te gjitha kushtet e tjera mbahen te pandryshuara, studiuesi  konkludon qe cfaredo ndryshimi i ndodhur ne variablin e varur, ka qene pasoje e  manipulimit ose ndryshimit te imponuar mbi variablin e pavarur. Meqenese kushtet  jane te kontrolluara, studiuesi ka mundesi (dhe predispozicion) te nenkuptoje  nje lidhje shkakesore midis variablave te varur dhe te pavarur.
 Neqoftese diskutojme per pergjithesueshmerine dhe realizmin e rezultateve te  studimit te bere me kete metode, mund te themi se ato jane te diskutueshme. Me  kete metode sigurohet nje kontroll shume i ngushte mbi variablat dhe nje matje  shume e sakte, por rezultatet, shpesh nuk mund te pergjithesohen, sepse nuk mund  te parashikohen nuancat e sjelljes ne menyren si shfaqen dhe si kombinohen ne  realitetin e organizatave.
 Eksperimenti ne praktike
 Eksperimenti ne praktike eshte i ngjashem me eksperimentin laboratorik, vetem  se nuk kryhet ne kushte te perpunuara posacerisht, por ne kushtet e nje  organizate reale. Mjedisi ne te cilin zhvillohet ky eksperiment eshte me realist  sesa ai i nje eksperimenti ne laborator. Jo vetem kaq, por neqoftese nuk mbahet  nje grup kontrolli, nderhyrja e faktoreve te jashtem mund te coje ne humbje  totale te kontrollit, pra ne pamundesi per te nxjerre konkluzione.
 Eksperimenti ne praktike ofron rrezultate shume me te sakta dhe qe kane shume  me teper vlere pergjithesuese sesa gjithe metodat e tjera te shpjeguara me  siper. E vetmja gje qe e ben te pafavorshme kete metode eshte kostoja e  larte.
 Agregimi i rezultateve sasiore te studimeve te meparshme (meta-analiza)
 Meta-analiza eshte nje teknike statistikore qe integron dhe sintetizon ne  menyre sasiore nje numer studimesh te pavarura per te percaktuar nese rezultatet  e tyre kane qendrueshmeri persa i takon ngjashmerise. Neqoftese rezultatet jane  konsistente kjo u jep mundesi studiuesve te thone me me shume siguri se ato  rezultate jane te vlefshme dhe te pergjithesueshme. Meta-analiza eshte nje  menyre per te kapercyer interpretimet potencialisht te pasakta qe dalin nga  pergjithesimet cilesore. Gjithashtu kjo metode i lejon studiuesit qe te  evidentojne variablat e ndermjetem, qe qendrojne midis atyre te varur dhe te  pavarur. Meta-analiza eshte nje metode studimi tashme shume e perdorur ne fushen  e sjelljes organizative.
 Vleresimi i rezultateve te kerkimeve
 Ne vleresimin e studimeve kerkimore, behen tri pyetje.
 Eshte i vlefshem? Pra a eshte duke matur studimi ate qe pretendon se eshte  duke matur? Shume teste psikologjike, jane hedhur poshte nga praktika sepse kane  rrezultuar si mates pa vlere per aftesite e nje aplikanti per te bere me sukses  nje pune. Vlefshmeria eshte nje koncept qe lidhet me te gjithe studimet.
 A mund te mbeshtetesh tekky koncept qe i referohet qendrueshmerise se matjes.  Neqoftese matim lartesine cdo dite me nje meter te ngurte, lartesia do te na  dale gjithmone njesoj. Por neqoftese e masim me nje meter elastik, ka te ngjare  te dale e ndryshme. Lartesia nuk ndryshon, por rrezultati po. Ne kete rast,  menyra e matjes eshte jokonsistente, ndryshon nga hera ne here. Procedurat e  matjes ne te cilat mund te mbeshtetesh jane te lira nga gabimet sistematike
 A eshte pergjithesues? Pra a mund (sa mund) te perdoren rrezultatet e  studimit per te pershkruar edhe individe apo grupe te tjera te ngjashme, qe nuk  kane qene objekt i studimit. Ne shume studime perdoren studentet si grup qe  vezhgohet. Por a mund te behen pergjithesime per punonjesit ne organizata nisur  nga konkluzionet qe nxirren grupin qe u studiua.
 Duke pasur parasysh gjithe sa thame, metodat e studimit qe perdor sjellja  organizative paraqesin kete llojshmeri vlerash per variabla te tille si  pergjithesueshmeria, realizmi, saktesia, kostoja:
 Nje model i pergjithshem i studimit te sjelljes ne pune- Fjala model  nenkupton nje paraqitje te thjeshtuar te nje fenomeni te botes reale dhe si i  tille, modeli eshte nje abstraksion i realitetit. Modeli qe do te ndertojme duke  studiuar sjelljen organizative merr ne konsiderate gjithe konceptet kryesore te  kesaj fushe studimi, te klasifikuara ne tri njesi baze te analizes: nivelin  individual, te grupit, te organizates. Duke kaluar nga niveli i individit ne ate  te organizates, ne shtojme sistematikisht vellimin e njohurive dhe kuptimin per  sjelljen organizative.
 Njohurite per individin
 Grupi i njohurive per individin do te perbeje bazen ne te cilen ne do te  shpjegojme koncepte te tilla si perceptimi, motivimi, personaliteti, qendrimet,  etj, te cilat do te sherbejne edhe si koncepte baze per te shpjeguar aktivitetin  dhe marredheniet e individit si pjese e nje grupi pune ne organizate.
 Variabla individuale te pavarur
 Sjellja ne pune e nje individi eshte funksion i njekohshem i karakteristikave  individuale dhe te mjedisit dhe efekteve te kombinuara te tyre. Do te  perqendrohemi ne tre variabla individuale te pavarur:
 1)Aftesite dhe mjeshterite,
 2)Perceptimi i rolit,
 3)Motivimi.
 Ne paragrafet qe pasojne (ne temat e tjera) do te mundohemi te sqarojme gjere  e gjate keto koncepte, te cilat perbejne edhe bazen e te kuptuarit dhe  shpjeguarit te sjelljes se individt ne organizate. Por per efekt kuptimi ne kete  teme, ne do t’i shpjegojme keta tre variabla ne kete menyre:
 Aftesite dhe mjeshterite tregojne cfare eshte ne gjendje te beje nje  punonjes.Qe te kryeje punen, cdo individi i duhen disa aftesi dhe shkathtesi  minimale. Per shembull, disa nga aftesite dhe shprehite e nevojshme jane  aftesite udheheqese, organizative, komunikuese, aftesia per te ndertuar  marredhenie te drejta me te tjeret, etj.
 Perceptimi i rolit. Ka te beje me perceptimin nga ana e individit e llojit te  sjelljes qe ai e beson si te pershtatshme me qellim qe sjellja ne pune te  konsiderohet e kenaqshme. Roli ne vetvete eshte nje grup sjelljesh qe priten te  demonstrohen nga nje individ qe ka nje pozicion te caktuar ne nje njesi sociale.  Neqoftese perceptimi i rolit nuk eshte relativisht i sakte, sjellja ne pune  konsiderohet e pasuksesshme.
 Ne mjedisin e punes ekziston ajo qe ne gjuhen shkencore quhet kontrate  psikologjike e cila nenkupton nje marreveshje te pashkruar midis punonjesit dhe  punedhenesit ne lidhje me sjelljet konkrete qe secila prej paleve pret nga  tjetra. Pra kontrata psikologjike percakton teresine e sjelljeve qe nenkupton  secili rol. Nje nga menyrat me te cilat organizata i meson secilit individ rolin  qe ky pritet te luaje eshte shoqerimi i punonjesve te rinj me ata qe kane me  shume eksperience. Kete koncept me gjeresisht e shpjegojme ne temen kultura ne  organizate meqenese shoqerimi eshte proces kompleks qe u sherben disa  qellimeve.
 Ne praktike, zakonisht lindin probleme kur punonjesi dhe superiori i tij nuk  kane te njejtin perceptim te rolit te te parit. Ne fakt dy perceptime per te  njejten pune duhet te jene pak a shume te ngjashme. Shume punonjes, duke menduar  se e dine cfare pritet prej tyre zhgenjehen kur gjate vleresimit te ekzekutimit  te tyre mesojne se superioret presin prej tyre tjeter gje. Eshte detyre e  menaxherit te siguroje perputhje midis perceptimit te punonjesit dhe asaj qe  pritet objektivisht prej tij. Per kete ndihmon shume pershkrimi i punes.
 Motivimi. Pasqyron vendimet qe merr individi per ate qe do te beje, nivelin e  intensitetit me te cilin do ta beje dhe per sa kohe do ta beje. Punonjesit mund  te kene perceptim te mire te rolit dhe mjeshterite e aftesite e nevojshme per te  kryer mire nje pune por ne qofte se nuk marrin vendimet e duhura dhe nuk bejne  perpjekje te mjaftueshme per pune, sjellja e tyre nuk do te jete e  kenaqshme.
 Pra aftesite dhe mjeshterite perqendrohen ne ate cfare mund te beje  punonjesi, perceptimi i rolit tregon cfare duhet bere dhe motivimi tregon cfare  deshiron te beje punonjesi.
 Edhe variablat nderveprojne me njeri-tjetrin. Per shembull, ne pune duam te  bejme (motivimi) ate per te cilen jemi te afte (aftesite) te bejme dhe me  kalimin e kohes, kjo levizje e motivimit dhe aftesive ndryshon menyren sesi  ndiejme dhe mendojme per punen tone (perceptimi i rolit).
 Sjellja ne pune eshte funksion i tre faktoreve. Perceptimi, motivimi,  aftesite dhe te mesuarit ndikojne ne vendimet qe do te marre nje individ per te  punuar sic duhet ose jo, per te ardhur ne pune apo per te munguar, per te  ndenjur ne organizate, apo per te kerkuar nje punedhenes tjeter, per te  vleresuar pozitivisht ose negativisht punen e vet, eprorin, koleget, etj.
 Variablat kryesore te varur
 Variablat kryesore te varur ne modelin e sjelljes se individit ne sjelljen  organizative jane: produktiviteti, mungesat ne pune qarkullimi dhe kenaqesia ne  pune. Keta do t’i konsiderojme (dhe pranohen gjeresisht ne shumicen e studimeve  te fushes) si treguesit kritike te efektivitetit te burimeve njerezore te nje  organizate.
 Produktiviteti-Nje organizate eshte produktive neqoftese ajo arrin objektivat  e veta dhe e ben kete me koston me te ulet. Si i tille, produktiviteti nenkupton  njekohesisht efektivitetin dhe eficiencen.
 Efektiviteti – arritja e qellimeve (objektivave).
 Eficienca – Raporti i rezultateve me harxhimet qe behen per t’i arritur ato.  
 Produktiviteti mund te shihet edhe per individin (punonjesin).
 Sjellja organizative studion cilet faktore ndikojne ne efektivitetin dhe  eficiencen e individeve, grupeve dhe gjithe organizates.
 Mungesat ne pune. Eshte e veshtire qe organzata te veproje normalisht dhe te  arrije objektivat neqoftese punonjesit nuk paraqiten ne pune. Puna nderpritet,  shpesh vendime te rendesishme vonohen. Ne organizata mungesat mbi nje kufi  normal te lejueshem kane ndikim te drejtperdrejte mbi efektivitetin dhe  eficiencen e organizates.
 A jane te gjitha mungesat me pasoja te keqia? Ndoshta jo. Ka edhe raste kur  organizata mund te perfitoje nga vendimi i nje individi per te mos u paraqitur  ne pune. Per shembull, ne punet ku njeriu duhet te jete gjithmone ne forme shume  te mire – kirurget, pilotet – eshte me mire qe punonjesit te mos paraqitet sesa  te jape cilesi te dobet (te punoje keq). Edhe ne punen e menaxherit, ku gabimet  jane me pak te dukshme, eshte me mire nje mungese sesa nje vendim i marre nen  stres. Keta shembuj jane jotipike. Ne pergjithesi mund te supozojme se  organizatat perfitojne kur zvogelohet numri i mungesave.
 Qarkullimi – me kete kuptojme largimin e vazhdueshem, te vullnetshem ose jo  te vullnetshem te punonjesve nga organizata. Rritja e qarkullimit nenkupton  rritje te kostos per marrjen ne pune dhe trajnimin. Ajo mund te nenkuptoje edhe  nderprerje te eficiences se organizates kur largohet personeli me eksperience  dhe duhet bere zevendesimi. Te gjitha organizatat kane qarkullim. Ky mund te  jete pozitiv sepse krijon mundesine qe te zevendesohet nje individ me nje tjeter  me aftesi me te medha, ose me te motivuar jep mundesi edhe per ngritje te reja  ne pergjegjesi dhe shton ide te reja ne organizate. Por qarkullimi ne shume  raste nenkupton humbje te njerezve atehere kur organizata nuk e deshiron kete.  Pra kur qarkullimi eshte i tepruar (shume i madh) ose kur perfshin kuadro me  vlere mund te jete faktor pengues per efektivitetin e organizates.
 Kenaqesia ne pune – Ne kete nivel njohurishe kenaqesia ne pune mund te  perkufizohet si diference midis asaj qe merr dhe asaj qe individi mendon se  duhet te marre.
 Besimi se punonjesit e kenaqur jane me produktive sesa te pakenaqurit ka  sunduar ne mendjet e menaxhereve per nje kohe te gjate. Evidenca ve ne  pikepyetje kete lidhje shkaksore. Por megjithate, kenaqesia ne pune mbetet nje  element i rendesishem per te cilin duhet te interesohet çdo organizate sepse ajo  lidhet ngusht me cilesine e jetes se njeriut (punonjesit) ne pergjithesi.  Kenaqesia eshte nje element i rendesishem jo vetem sepse ndikon negativisht mbi  qarkullimin dhe mungesat ne pune por edhe sepse cdo organizate duhet te kujdeset  per t’u dhene punonjesve pune qe i bejne ata te ndihen te kenaqur, qe i  shperblejne nga brenda dhe u japin mundesi te rriten ne detyre.
 Megjithese kenaqesia perben me teper nje qendrim (dhe si te tille ne do ta  komentojme gjeresisht ne temen “Vlerat dhe qendrimet”) sesa nje sjellje,  studiuesit ne sjelljen organizative e konsiderojne kenaqesine ne pune si nje  variabel te varur te rendesishem.
Popular Posts
- 
ESE: Atdheu Im Atdhe, nje fjale qe menjehere te sjell ndermend vendlindjen tone te bukur. Per ne shqiptaret atdheu eshte shume i rendesishem...
 - 
Ese per 28 nentorin Urime Festa e 28 Nëntorit të gjithë shqiptarëve kudo që janë. Kjo ditë e bekuar dhe e shënuar për të gjithë ne ka qenë d...
 - 
Detyre Kursi Bazat e Finances Detyre Kursi ne Psikologji Detyre Kursi ne Sociologji Detyre Kursi per Marketing Detyre Kursi per Dr...
 - 
Per të qenë tolerant individi pikësëpari duhet të jetë i pajisur me kultururën e vërtetë njerëzore, sjelljen e mirë, paraqitjen e njerëzish...
 - 
Ese : Krahasim –Kontrasti , Shqiperia dje dhe sot . Shqiperia sot dhe dje ! Nuk eshte e larget dita kur per historine e Shqiperise u hap nj...
 - 
NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL ANALIZA E NJE VEPRE LETRARE. Autori : Viktor Hygo (Victor Hugo) Titulli : Katedralja e Parisi...
 - 
Fotosinteza Ҫ ’është Fotosinteza ? Procesi i fotosintez ës është një reaksion kimik . Ësht ë reaksioni më i rëndësishëm kimik në plan...
 - 
NA NDIQNI - SHPERNAJE NE PROFIL Nata [Ese pershkruese ] Nata ka gjithcka. Henat kane tendencen qe te sjellin pergjigje dhe mesime. Drita e d...
 - 
Nje Curricilum Vitae ofron nje pasqyre te pervojes dhe kualifikimet e nje personi. Perdoret zakonisht per aplikantet qe kerkojne pune, dhe ...
 



